"مایک مک کول" خواستار شناسایی و مجازات تمام افراد دخیل در قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی در ترکیه شد.

نماینده جمهوری‌خواه: عاملان قتل خاشقچی باید شناسایی و مجازات شوند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، بی‌اعتنایی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده به درخواست کنگره برای ارسال گزارشی درباره قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد ریاض در کنسولگری سعودی در استانبول، انتقاد شدید نمایندگان آمریکایی را درپی داشت.

«مایکل مک‌کول» نماینده جمهوری‌خواه کنگره از ایالت تگزاس، با پیوستن به همتایان دموکرات خود در انتقاد از بی‌توجهی ترامپ، اعلام کرد گزارشی که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به کنگره ارائه داده نیز الزامات قانونی مورد نظر کمیته امور خارجی سنا را در بر ندارد.

به نوشته وبگاه نشریه «واشنگتن تایمز» مک‌کول با انتقاد شدید از رژیم سعودی در این جنایت، گفت: «قتل جمال، وحشتناک بود. درسی که باید به این اتفاق فجیع داد این است که چنین خشونت و بی‌رحمی توسط هر دولتی علیه مخالفان آن باید با شدیدترین تقبیح از سوی کشورهای مسئول همراه شود».

وی همچنین با بیان اینکه عدم اقدام آمریکا علیه ریاض، منجر به ازدست رفتن اعتبار این کشور می‌شود، تاکید کرد: «هر کسی که در این جنایت نفرت‌انگیز دخیل بوده باید شناسایی و مجازات شود».

خاشقچی که زمانی از مشاوران ارشد دربار پادشاهی سعودی بود، از یک سال گذشته به دلیل انتقاد از سیاست‌های «محمد بن‌سلمان» ولی‌عهد سعودی مجبور شد عربستان را ترک کند. وی که از زمان ترک وطن ده‌ها مطلب انتقادی در مورد سیاست‌های بن‌سلمان منتشر کرده بود، مهر ماه امسال برای انجام امور مربوط به ازدواج مجبور به مراجعه به کنسولگری سعودی در استانبول شد. او دیگر هرگز زنده از این ساختمان خارج نشد. آنطور که شواهد نشان می‌دهد، وی توسط یک تیم ترور سعودی کشته و تکه‌تکه شده است. مقام‌های سعودی قتل خاشقچی را تایید کرده‌اند، اما تلاش می‌کنند بن‌سلمان را از اتهام مشارکت در طرح‌ریزی این قتل مبرا کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها