عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم ایران با هر سلیقه و گرایش و تنوع دیدگاه، به انقلاب عشق می‌ورزند و در راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

تحریم‌های آمریکا را با حضور خیره‌کننده مردم در ۲۲ بهمن پشت سر می‌گذاریم

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی توحیدی دانست و گفت: انقلاب اسلامی، انقلابی است که اسلام رسول‌الله(صلی الله علیه و آله وسلم) را در عصر جاهلیت مدرن بازتولید کرد و در حقیقت اسلام ناب محمّدی بر پایه آموزه‌های اهلبیت و مبنای رهبری الهی ولی فقیه و مرجعیت دینی این بار از ایران اسلامی طلوع کرد.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب، ایران مرکز اسلام و عزّت مسلمین قرار گرفت تصریح کرد: ایران مرکز اقتدار اسلامی و مرکز شکل‌دهی تمدن نوین انسانی و رشد و شکوفایی مادی و معنوی انسان‌ها شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این انقلاب در سطح جهان با نام خدا شناخته شده و این انقلاب انقلابی است که به نام خدا و در راه خدا و برای اجرای احکام خدا، با رهبریِ فقیهی سترگ به نام روح‌الله با الهام از اسلام رسول‌الله و پیوستن مردم به ولایت الله و رسول شکل گرفت و بدین طریق جریان حزب‌الله ایجاد شد و مناسبات طاغوتی به مناسبات توحیدی تغییر یافت.

کعبی با بیان اینکه در این چهل سال مردم مالک کشور شدند، خاطرنشان کرد: در دوران طاغوت، کشور طبق سیستم فاسد و وابسته به بیگانه و  غارتگر رژیم پهلوی اداره می‌شد و درصدد بودند تا بازگشت به دوران قبل از اسلام را طراحی کنند.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب کشور در همه عرصه‌ها دست آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بود و منابع را در اختیار داشتند و در همه عرصه‌ها تصمیم‌گیر بودند. فرهنگ کشور را به بهایی‌ها سپرده بودند و بیگانگان، قبله نظام طاغوت بودند؛ امّا انقلاب اسلامی بر پایه اسلام و اراده مردم مناسبات نظام طاغوتی را به مناسبات استقلال و حکومت مردمی و دین‌باوری و خودباوری تبدیل کرد.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه قبل از انقلاب مصرف‌گرایی در خدمت عقب‌ماندگی کشور قرار گرفته بود، اظهار داشت: انقلاب  با استعانت از خدا مصرف‌گرایی و عقب‌ماندگی را تبدیل به تولید اقتدار و ابتکار و پیشرفت همه‌جانبه کرد.

کعبی خاطرنشان کرد: مدیریت کشور در دست یک عده از انسان‌های بی‌اراده و فاسد و بی‌کفایت بود؛ امّا الان بحمدلله در رأس مدیریت کشور، مرجع تقلید توانمندِ شجاعِ مدیرِ مدبرِ حکیمِ فرزانه‌ای است که پرچم پیشرفت علمی و مادی و معنوی را در جهان به اهتزاز درآورده است.

وی با بیان اینکه مردم قبل از انقلاب در مناسبات زندگی به‌تدریج از دین فاصله گرفته‌ بودند، گفت: انقلاب حضور دین در همه عرصه‌ها را تقویت کرد و دین‌داری در همه عرصه‌ها به میدان آورد و در مجموع انقلاب پایانی بود بر راه‌حل‌ها و مکاتب وارداتی به‌ویژه ناسیونالیست ترکی عربی و ایرانی. انقلاب، امت اسلامی را احیاء کرد و پیشران امت اسلامی برای تحقق اقتدار و رشد و بالندگی و شکوفایی شد.

عضو مجلس خبرگان افزود: در مجموع ارزیابی بنده از انقلاب این است که چهل سال پیروزی، چهل سال ابتکار، چهل سال عزت و عظمت و چهل سال صبر و پایداری، چهل سال پیروزی و چهل سال حرکت به سمت عدالت و پیشرفت، در کنار چهل سال توطئه داخلی و بین‌المللی برای براندازی نظام اسلامی.

کعبی ادامه داد: برآیند این توطئه‌ها این است که امروز ایران اسلامی قوی‌تر و آمریکا و رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر شده‌اند و همه محاسبات شیطان بزرگ نقش بر آب شد و در این  ۲۲بهمن، ملت ایران راه‌پیمایی خیره‌کننده، میلیونی و اقتدارآفرین، عزّت آفرین و دشمن‌شکن خواهد داشت و پاسخی خواهند داد به یادوه‌گویی‌های ترامپ. البته حضور مستمر مردم در صحنه، همیشه اقتدار آفریده و این‌بار می‌توانیم با حضور مردم، تحریم‌های آمریکایی‌ها را پشت سر بگذاریم. مردم ایران با هر سلیقه و گرایش و تنوع دیدگاه، به انقلاب عشق می‌ورزند و در راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

وی، بازخوانی اهداف و شعارهای انقلاب بعد از گذشت چهل سال برای شناخت انقلاب و پیشرفت‌ها و توقف‌ها را ضروری دانست و تصریح کرد: موتور محرک مردم در شکل‌گیری انقلاب و تداوم آن، اسلام‌خواهی بود و اسلام مکتب انقلاب است و امام راحل بر اسلام‌خواهی و اجرای فقه و خدمت به محرومین، مستضعفین و عدالتخواهی و قانون‌گرایی و مبارزه با اشرافیت تأکید ویژه‌ای داشتند و همین اصول مورد توجه رهبر معظّم انقلاب است.

کعبی افزود: حاکمیت دین، عدالتخواهی، مبارزه با استکبار، رسیدگی به محرومین و تلاش برای ساخت امت اسلامی و وحدت و انسجام، اصول پایه‌ای انقلاب است که در سایه هدایت‌های امام و رهبری، پیشرفت‌هایی را به ارمغان آورده و همین خطر را باید ادامه دهیم. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها