یکی می‌گوید آمده ام چون می خواهم به دشمنان داخلی و خارجی ثابت کنم با ایجاد فشار معیشتی بر مردم نمی‌توانند اسلام را از آن‌ها جدا کنند، دیگری می‌گوید ملت ما شیشه است که اگر شکسته شود، برنده‌تر می‌شود.

ملت ما شیشه است که اگر شکسته شود، برنده‌تر می‌شود/ انقلاب را مانند بچه‌ام دوست دارم
به گزارش قدس آنلاین ، اینجا میدان ۱۵ خرداد مشهد است، میعادگاه عاشقان ولایت و وطن، باز هم مثل همیشه مردم از مسؤولان جلوترند و با وجودی که ساعت شروع راهپیمایی 8:30 صبح اعلام شده بود اما از اول صبح وفاداران به انقلاب اینجا در انتظار شروع مراسم نشسته بودند، بعضی می‌گویند از 7:30 آمده‌اند، دختر جوانی می‌گوید دیشب تا صبح خواب به چشمانش نیامده و انتظار صبح را می‌کشیده تا به اینجا بیاید.

هدف از انقلاب تعالی انسان بود

جوانان دیروز، امروز و فردا همه آمده‌اند تا ثابت کنند تمام نسل‌های انقلاب پای این نظام ایستاده‌اند، تا بگویند ایرانی خون شهیدانش را با سفره‌اش عوض نمی‌کند، تا بگویند هدف از انقلاب تعالی انسان بود و نه چرب شدن سفره‌شان.

آهنگ حضور مردم مثل سرودهای انقلابی که قبل از شروع مراسم در حال پخش است هر لحظه پرشورتر به هیجان این حماسه آفرینی می‌افزاید.

بعد از قرائت قرآن، همه رو به سمت گنبد مطهر امام هشتم(ع) دست ادب بر سینه، صلوات خاصه را زمزمه می‌کنند تا بگویند اینجا قبل از هر چیز مشهدالرضا، شهر امام دل‌های عاشقان است و من می‌اندیشم که هیچ چیز و هیچکس نمی‌تواند رنگ و بوی امام رضایی این مردم و این شهر را کم کند.

بیت‌الغزل همه شعارها فریاد مرگ بر آمریکاست

جمعیت یک صدا تکبیر می‌گوید و شعارها شروع می‌شود، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «حمایت می‌کنیم حکومت ولی را، مرگ بر تو آمریکا، پشیمان می‌کنیم ترامپ لعنتی را»،«40 سال استقلال، ۴۰ سال آزادی، ۴۰ سال جمهوری اسلامی، ۴۰ سال قهرمان، ۴۰ سال جاودان، ۴۰ سال کرامت، ۴۰ سال استقامت»، «۲۲ بهمن ماه گرامی ،گرامی بر مردم جمهوری اسلامی»، «فریاد اهل یقین مرگ بر آمریکا» و «نصر من‌الله و فتح قریب مرگ بر آمریکای مردم فریب» نمونه شعارهای مردم است اما مانند همیشه بیت‌الغزل همه شعارها فریاد مرگ بر آمریکاست.

در این میان عده‌ای از مسائل روز هم غفلت نکردند و مطالبات خودشان را روی پلاکاردهایی نوشتند، به این امید که گوش مسؤولان شنوا و چشم‌شان بینای این خواسته‌های مردمی باشد، شاید از امروز مردم انتظارشان این است پختگی انقلاب 40 ساله را در عملکرد مسؤولان‌شان ببینند.

بوی خوش اسپند و غریو شعارهایی که از سویدای دل است و گنبد طلایی که آخر این راه تو را می‌خواند حسی نیست که در کلمات بگنجد، تصویرگری این همه عاشقی کار ساده‌ای نیست.

بین این مردم که راه بروی نفس گرم شهدا را با تمام وجود حس می‌کنی، این یک شعار نیست، که اگر پشت شعارهای ما شعور و شناخت نبود، که اگر فقط بر مسیر احساس می‌رفتیم آیا به بلوغ انقلاب می‌رسیدیم؟ کدام احساس خام آن هم در یک ملت ۴۰ سال دوام می‌آورد؟ پشت تمام شور و احساس‌مان ولایت بود و دعای شهیدان، این یک پدیده بی‌نظیر تاریخی است.

انقلاب را مانند بچه‌ام دوست دارم

امروز همه آمدند، یکی می‌آید و یکی را می‌آورند، اصلا چه فرقی می‌کند راهپیمایی 40 سالگی انقلاب میدان با سر دویدن‌ها است.

مادر ۸۰ ساله‌ای که با ویلچر آمده است، وقتی علت حضورش را می‌پرسم برایم می‌گوید «انقلاب را مانند بچه‌ام دوست دارم» قبل از انقلاب در حال بارداری در تظاهرات ضد رژیم شرکت می‌کرده و حالا دخترش زن ۴۰ ساله‌ای است که با فرزندانش، مادر را به جشن تولد ۴۰ سالگی انقلاب آورده است.

امروز همه به جشن تولد ۴۰ سالگی انقلاب‌شان آمده‌اند، زن و شوهر ۸۰ ساله‌ای که با وجود کهولت سن و بیماری هر سال به راهپیمایی می‌آیند و این را یک تکلیف واجب می‌دانند، با دختران جوانی که شور و هیجان خاصی دارند صحبت می‌کنم و علت آمدن‌شان را می‌پرسم می‌گویند برای نظام و به‌خاطر رهبرشان آمده‌اند.

اینجا کم نیستند زنان و مردانی که گذر عمر کمرشان را خم کرده اما از وفاداری‌شان به انقلاب و احساس تکلیف در برابر خون شهدا ذره‌ای کم نشده است.

نه بیماری، نه پیری، نه فرزند شیرخوار، نه حمل در شکم، نه تحریم، نه تبعیض، نه مدیر دو تابعیتی، نه بی‌کفایتی برخی مسؤولان هیچکدام باعث عقب‌نشینی این مردم در مسیر انقلاب و ولایت نشد.

خواص بیایند و اصل ولایت فقیه را از زبان این مردم مخلص تحریر کنند

هر جا که تصاویر رهبری را می‌بینند برای گرفتن یک عکس رهبرشان سر و دست می‌شکنند، با خودم فکر می‌کنم همه خواص بیایند و اصل ولایت فقیه را از زبان این مردم مخلص تحریر کنند.

مردمی که قرار بود از گرسنگی، فقر و فشار تحریم از میانه راه انقلاب برگردند، حالا سرافرازتر از همیشه با مشت‌هایی گره کرده سقوط آمریکا و هم‌پیمانانش را رقم می‌زنند، پیش‌بینی‌های ترامپ و اطرافیانش باز هم غلط در آمد.

انقلاب خمینی فقط متعلق به ایران نیست، سند این ادعا ملت‌های آزاده‌ای هستند که الگوی‌شان انقلاب خمینی و رهبرشان امام راحل‌مان است، امروز برادران عراقی‌مان هم در این حماسه باشکوه هم‌پای برادران و خواهران دینی‌شان طعم شیرین جشن انقلاب را چشیدند.

انبوه جمعیت مانند دریایی خروشان با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل حرکت می‌کنند، در میدان بسیج و در حاشیه خیابان امام رضا(ع) باز هم گروه‌های سرود بسیجی و هم‌خوانی شعارهای انقلابی است.

جمعیت هر لحظه پرشورتر می‌شود، بعضی جاها از فشردگی جمعیت، حرکت متوقف می‌شود، همه با حمل تصاویر مقام معظم رهبری و بنیان‌گذار انقلاب، پرچم ایران و پلاکاردها، تابلوها، بنرهایی که مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بر روی آن‌ها نوشته شده، انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم را در عمل نشان می‌دهند.

در بهار 40 سالگی انقلاب اما جای شهدا، آن زنده‌های حقیقی خالی نیست، یکی عکس عضو خانواده‌اش، یکی یار و همرزم دیروزش و یکی شهید مورد ارادتش را آورده تا با هم در راه ایستادگی بر سر آرمان‌های خمینی کبیر قدم بگذارند، کسی چه می‌داند شاید می‌خواهند بگویند قوت‌شان در ایستادگی با وجود ناملایمات، این شهیدان هستند، در این میان آزادگان هم حماسه حضور را با نقش‌آفرینی خود زیباتر کردند تا بگویند هیچ سختی آنان را در راه وفای به عهد با پدر پیرشان خسته نمی‌کند.

در ابتدای خیابان امام رضا(ع) گروه سرودی از نوجوانان بسیجی با هیجانی وصف ناشدنی سرودهای انقلابی را اجرا می‌کنند، من را یاد نوجوانانی می‌اندازند که عاشقانه‌های آن‌ها در انقلاب و دفاع مقدس ناب‌تر از مدعیان دیروز و امروز بود و گواه این ادعا وصال‌شان به معبود و معشوق حقیقی است.

عده‌ای با تلفن‌های همراه خود در حال ثبت این شور انقلابی در فجر چهلم هستند، بازار سلفی گرفتن داغ است و هر کس به نوعی در تلاش است حضور خود و هموطنانش در این حماسه ملی را ثبت کند تا هیچکس نتواند منکر این شود که رویش‌های این انقلاب در تمام نسل‌ها ادامه دارد.

یکی می‌گوید آمده‌ام چون می خواهم به دشمنان داخلی و خارجی ثابت کنم با ایجاد فشار معیشتی بر مردم نمی‌توانند اسلام را از آن‌ها جدا کنند، دیگری می‌گوید ملت ما شیشه است که اگر شکسته شود، برنده‌تر می‌شود، گوشهایت را که بین جمعیت تیز کنی می‌شنوی که با هم می‌گویند به خاطر رهبر و شهدا آمده‌اند.

نکته جالبتر اینکه با وجود سخت‌تر شدن شرایط معیشتی نسبت به سال‌های قبل، گله و نارضایتی‌ها کمرنگ شده است، انگار مردم به لحاظ روحی سال‌ها بزرگتر شده‌اند، چقدر عمیق حرف می‌زنند، دیگر کسی نگران گرانی گوشت و مرغ نیست، اصلا این‌ها را که بپرسی طوری نگاهت می‌کنند که شرمنده می‌شوی، نه اینکه رفاه بیشتر شده باشد، نه، اما افق نگاه این مردم بلندتر شده، حالا دغدغه نابودی اسرائیل و ذلت آمریکا بیشتر از هر زمان در وجودشان موج می‌زند.

حضور خبرنگاران و عکاسانی که برای انعکاس این همه شکوه و استقامت در بین مردم حرکت می‌کنند چشمگیرتر از هرسال است، اما ای کاش یک خبرنگار آزاده از آمریکا اینجا بود تا برای مردمش روایت می‌کرد این عشق را و برای رئیس‌جمهور مجنونش می‌گفت وقتی درباره تحریم‌ها از این مردم سوال کنی به تو می‌خندند.

یاد زکریای کوچک هم که به دست ملعون وهابی جلوی چشمان مادرش ذبح شد در راهپیمایی امروز پررنگ بود.
نماینده ولی‌فقیه، استاندار خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی همراه با سایر مسؤولان در میانه مسیر به مردم پیوستند و همه با هم به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) طی مسیر کردند.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها