مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: در طول سال جاری تاکنون بیش از ۱۱۴هزار نفر درسطح آموزشگاه های دولتی و خصوصی در استان خراسان رضوی آموزش های مهارتی را فرا گرفته اند.

آموزش مهارتی به هزار و ۵۱۶سرپرست خانواده در حاشیه شهرهای خراسان رضوی/توانمند سازی ۹هزار و ۲۷۳ نفر از روستاییان و عشایراستان با آموزش های مهارتی

افشین رحیمی در گفتگو  با قدس آنلاین اظهار داشت: تغییر تکنولوژی و به روز شدن ، نیاز به آموزش  را در جامعه الزامی کرده است از طرفی  آموزش های مهارتی در ایجاد روحیه تکاپو و تلاش در جامعه و همچنین در تولید و اشتغال نقش به سزایی دارند که غفلت جامعه ازآنها موجب زیان جدی در همه زمینه ها خواهد شد.  از این رو در طول سال جاری تاکنون بیش از  ۱۱۴هزار نفر درسطح آموزشگاه های دولتی و خصوصی در استان خراسان رضوی آموزش های لازم را فرا گرفته اند که بیش از ۵۸هزار آن مربوط به آموزشگاه های دولتی می باشد.

وی تصریح کرد: با همکاری وزارت کشور ، استانداری خراسان رضوی ، کمیته امداد، بهزیستی و بسیج سازندگی، هزار و ۵۱۶سرپرست خانواده درحاشیه شهرهای  استان خراسان رضوی   در شهرهای مشهد ، نیشابور، تربت حیدریه و سبزوار آموزش های لازم را فرا گرفته اند و مشغول به کار شده اند.

رحیمی اظهار داشت:  در طول ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری نیز ۹هزار و ۲۷۳ نفر   از روستاییان و عشایر نیز  آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند که این آموزش ها به منظور  توانمند سازی و افزایش درآمد خانواده های روستایی واقتصاد آنها و ماندگاری انها در روستا حائز اهمیت می باشد.

 وی با بیان این نکته که در طول ۱۰ ماهه سال جاری  ۳هزار و ۹۷۰نفر آموزش های مهارتی را در جوار دانشگاه های استان کسب کرده اند ، تصریح کرد: در شرایط کنونی تعامل مناسبی بین دستگاه های اجرایی استان با سازمان آموزش فنی و حرفه ای برقرار است و تفاهنامه های خوبی با دستگاه های اجرایی و دانشگاه های استان در حوزه آموزش مهارت های مورد نیازشان بسته شده است که باعث هم افزایی حوزه مهارتی استان خواهد شد . 

وی با بیان اینکه سه هزار و شانزده زندانی استان در طول ده ماه گذشته مهارت های آموزشی را فرا گرفته اند ، اظهار داشت: همچنین تا پایان دی ماه امسال  شش هزار و ۲۲۱نفراز سربازان  آموزش های پادگانی را در استان فرا گرفته اند به طوری که سربازان استان در محل خدمت خودشان در کلاس های آموزش فنی و حرفه ای شرکت کرده اند تا پس از پایان خدمت مقدس سربازی بتوانند برای خود کارآفرینی کرده و به اشتغال در بازار کار بپردازند .

وی با بیان این نکته که  محدود ظرفیت آموزش در بخش دولتی یکی از چالش هایی است که حوزه فنی و حرفه ای استان با آن بودن مواجه است،  ادامه داد: ۳هزار و پانصد  و هشتاد و سه نفردر طول سال جاری  در محیط واقعی کار آموزش های مهارتی را به روش های مختلف همچون استاد و شاگردی  در دوره های زمانی مختلف از یک ماه تا یک سال  و  سه هزار و هشتصد و نود و سه  نفر نیز به صورت سیار در مناطق مختلف همچون مساجد آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.

رحیمی افزود: در طی سال جاری تاکنون ۷۰آموزشگاه آزاد  در استان تشکیل شده است که هر کدام از این آموزشگاه ها به طور میانگین حداقل ۳ شغل مستقیم ایجاد کرده اند.

برچسب‌ها