۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 643996

آلپینا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تیونرهای محصولات بی‌ام‌و از مدل ۲۰۲۰ خودروی لوکس B۷ رونمایی کرده که براساس نسل جدید بی‌ام‌و سری ۷ شکل گرفته است.

بی ام و آلپینا B۷ مدل ۲۰۲۰ رونمایی شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، حدود یک ماه پیش بود که بی‌ام‌و به‌طور رسمی از مدل جدید سری ۷ جدید رونمایی کرد. این طرح جدید به‌دلیل ابعاد بزرگ جلوپنجره با انتقادات زیادی از سوی هواداران بی‌ام‌و روبه‌رو شد ولی این طرح انتقادبرانگیز نتوانست مانعی برای آلپینا جهت شروع پروژه‌ی جدیدش یعنی خودروی B۷ باشد.

2020 Alpina B7

 آخرین ساخته‌ی دست آلپینا را باید چیزی فراتر از یک سدان لوکس دانست. در پس ظاهر لوکس و آرام این خودرو یک پیشرانه‌ی ۴.۴ لیتری هشت سیلندر وی شکل با دو توربوشارژر جای گرفته است که قدرت تولیدی آن به ۶۰۰ اسب‌بخار و گشتاور آن به ۸۰۰ نیوتون‌متر می‌رسد. با چنین قدرت و گشتاور زیادی، آلپینا B۷ این توانایی را دارد که سرعت خود را در ۳.۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و سپس به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت نیز دست پیدا کند. چنین اعدادی برای یک سدان بزرگ با وزن ۲۲۰۲ کیلوگرم بسیار عالی هستند و اگر بخواهیم B۷ مدل ۲۰۲۰ را با مدل قبلی مقایسه کنیم، یک دهم ثانیه شتاب بهتر و ۱۸ کیلومتر بر ساعت نیز حداکثر سرعت بالاتری دارد.

2020 Alpina B7

سیستم تعلیق این مدل به‌گونه‌ای تنظیم شده است تا با گذر سرعت از ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت ارتفاع خودرو را ۱.۵ سانتی‌متر کاهش دهد. این کار برای پایین آوردن نقطه ثقل و افزایش پایداری خودرو انجام می‌شود. از طرفی برای اینکه ارتفاع پایین خودرو در هنگام مواجه با سرعت‌گیرها دردسر ساز نشود سیستم تعلیق بادی B۷ این توانایی را دارد که ارتفاع خودرو را ۲ سانتی‌متر بالاتر ببرد.

در مدل B۷ از رینگ‌های کلاسیک ۲۰ اینچی آلپینا استفاده شده است و می‌توان با صرف هزینه‌ای اضافی، رینگ‌های ۲۱ اینچی را نیز برای این خودرو سفارش داد. برای متوقف کردن این هیولای سنگین وزن نیز، سیستم ترمز استاندارد سری ۷ ارتقا پیدا کرده و از فناوری ترمز الکترونیکی و دیسک‌های بزرگ‌تر در محور عقب بهره‌مند است.

2020 Alpina B7

آلپینا برای آسایش بیشتر سرنشینان عقب و کاهش صدای کابین از پوشش صداگیر خاصی در گلگیر عقب استفاده کرده است که از نفوذ صدای لاستیک‌های عقب به داخل کابین خودرو جلوگیری می‌کنند. همچنین در ستون B نیز صداگیرهای خاصی نصب شده‌اند و حتی درون صندلی‌ای عقب و پوشش خارجی کمربند ایمنی نیز از صداگیرهای مخصوص استفاده شده است. شیشه‌های جانبی، جلو و عقب نیز با نمونه‌ای با ۵ میلی‌متر ضخامت کم‌تر تعویض شده‌اند و از نوع دارای پوشش محافظ هستند.

آلپینا B۷ مدل ۲۰۲۰ از اواخر امسال وارد بازار ایالات متحده خواهد شد و قیمت پایه‌ی ۱۴۱ هزار و ۹۹۵ دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

منبع: زومیت

انتهای پیام/

برچسب‌ها