رئیس مرکز کارشناسان شورای ملی ایران-آمریکا تاکید کرد که تلاش‌ دوباره واشنگتن برای ایجاد ائتلاف ضدایرانی در جریان کنفرانس ورشو، همچون گذشته، محکوم به شکست خواهد بود.

تریتا پارسی: تلاش آمریکا برای ایجاد ائتلاف ضدایرانی محکوم به شکست است

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "تریتا پارسی" رئیس مرکز کارشناسان شورای ملی ایران-آمریکا موسوم به «نایاک»، در واشنگتن معتقد است که تلاش‌های آمریکا برای دولت آمریکا برای ایجاد ائتلاف ضدایرانی محکوم به شکست خواهد بود.

این کارشناس گفت: «مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا ریاست نشستی در ورشو (پایتخت لهستان) را برعهده خواهد داشت که جهت گیری آن بطور مشخص ایجاد ائتلافی ضدایرانی است. این نخستین بار نیست که ایالات متحده در تلاش برای تشکیل چنین ائتلافی است. البته مسئله این است که چنین تلاش‌هایی تاکنون همواره ناموفق بوده، حتی زمانی که آمریکا در اوج قدرت خویش بوده و ایران در مقایسه با زمان حال بسیار ضعیف‌تر بود.»

پارسی افزود: «هیچ دلیلی وجود ندارد که تلاش‌های دولت آمریکا و افرادی مانند پامپئو و بولتون (جان بولتون، مشاور دونالد ترامپ در امور امنیت ملی) اینبار موفقیت بیشتری از گذشته داشته باشد. این افراد رئیس جمهوری آمریکا را به سمتی سوق می‌دهند که شکست آن تضمین شده است.»

لازم به یادآوری است که کنفرانس بین‌المللی ورشو به ابتکارعمل آمریکا و لهستان امروز (چهارشنبه) آغاز می‌شود. مقامات واشنگتن نمایندگان چند کشور غربی و خاورمیانه‌ای را به این کنفرانس دعوت کرده‌اند تا مسائل مربوط به ثبات و صلح در خاورمیانه، با توجه به اقدامات ایران را بررسی کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها