قاسم نوده‌فراهانی گفت: بارها درخواست کردیم لیست ارزبگیران دولتی را به ما بدهند تا علاوه بر نظارت بر واردات این تجهیزات، بر عرضه و قیمت آن در بازار نیز نظارت کنیم ولی هیچ لیستی به ما داده نشد.

لیست ارزبگیران دولتی را به ما نمی‌دهند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، قاسم نوده‌فراهانی رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان تجهیزات، لوازم پزشکی و آزمایشگاهی با انتقاد از رویه گذشته وزارت بهداشت، اظهار کرد: ما به عنوان اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان تجهیزات، لوازم پزشکی و آزمایشگاهی، بارها از مسئولان درخواست کردیم لیست ارزبگیران دولتی را در اختیار ما قرار دهند تا علاوه بر تنویر افکار عمومی برای فعالان در این بخش، این اتحادیه بتواند هم بر واردات تجهیزات و لوازم پزشکی با قیمت دولتی و قیمت عرضه این تجهیزات پزشکی در بازار که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده، نظارت کند ولی متاسفانه تا این لحظه مسئولان حاضر نشده‌اند این لیست را در اختیار ما قرار دهند و هیچ لیستی از کسانی که ارز دولتی برای واردات تجهیزات پزشکی اخذ کرده‌اند به ما داده نشده است.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان تجهیزات، لوازم پزشکی و آزمایشگاهی گفت: متاسفانه مجوز واردات تجهیزات پزشکی تنها به افراد معدودی داده می‌شود و این انتظار وجود دارد که با باز تر شدن فضا و روان‌تر شدن همکاری‌ها، همه برای حل مشکلات فعلی در حوزه تجهیزات پزشکی مشارکت داشته باشند.

وی گفت: ما در این بخش با معضل ضعف مدیریت مواجه هستیم و امیدواریم با حضور وزیر جدید در وزارت بهداشت، مشکلات موجود در بخش دارو و تجهیزات پزشکی مرتفع شود.

به گفته نوده‌فراهانی گرچه بخشی از تجهیزات پزشکی و لوازم آزمایشگاهی، در داخل تولید می‌شوند ولی این تولیدات کفاف نیاز داخلی را نمی‌دهد و جوابگوی مصرف‌کنندگان نیست.

عدم انتشار لیست ارزبگیران دولتی در حوزه تجهیزات پزشکی در حالی است که ۷ ماه پیش، وزیر بهداشت سابق، ۲۳ تیر ماه امسال اعلام کرده بود که بر اساس دستور رئیس جمهوری، از بانک مرکزی لیست شرکت‌ها و میزان اختصاص ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی را خواسته‌ایم تا به بیمارستان‌ها و رسانه‌ها اعلام کنیم و علاوه بر آن، بیمارستان‌ها هم بدانند که برای چه اقلامی، ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار واردکننده یا تولیدکننده قرار گرفته است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها