در حالی ادعای مخالفت آمریکا با اجرای برنامه اقدام FATF و بخصوص تصویب لوایح الحاق ایران به پالرمو و CFT مطرح می شود که مقامات ارشد آمریکایی صراحتا حامی تصویب قوانینی درباره مقابله با تامین مالی تروریسم و پولشویی توسط ایران هستند.

آمریکا حامی تصویب قوانین مقابله با تامین مالی تروریسم و پولشویی در ایران است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، در حالی که برخی مقامات دولتی و نمایندگان مجلس تاکید دارند که آمریکا مخالف اجرای برنامه اقدام گروه ویژه اقدام مالی FATF توسط ایران و بخصوص تصویب لوایح چهارگانه مرتبط با FATF از جمله لوایح الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌ یافته فراملی (پالرمو) و کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) است، بررسی اظهارات مقامات ارشد آمریکایی خلاف این ادعا را نشان می دهد.

در جلسه کنگره آمریکا در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۱۷ (۹ آذر ۱۳۹۶) یعنی دقیقا یک روز بعد از اعلام وصول لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، مارشال بیلینگزلی دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا که چندماهی است ریاست FATF هم بر عهده دارد، صراحتا در پاسخ به یکی از نمایندگان کنگره آمریکا تاکید می کند که برای حفظ فشارها به ایران و جلوگیری از دور زدن تحریم های آمریکا توسط کشورمان بخصوص سپاه، ضرورت دارد ایران قوانینی درباره مقابله با تامین مالی تروریسم و پولشویی تصویب و اجرایی کند. متن کامل این اظهارات بدین شرح است:

راجر ویلیامز: من می خواهم درباره دو مسئله دیگر در رابطه با اقدامات وزارت خزانه داری برای مقابله با فعالیت های مالی بی ثبات کننده ایران بحث کنم. در ماه اوت مجلس یک لایحه تحریمی جدید را تصویب کرد تا ابزار لازم برای مقابله با فعالیت های موشکی، حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر توسط ایران را در اختیار دولت ترامپ قرار بدهد. من معتقدم ایران به تلاش خود برای دور زدن تحریم های آمریکا ادامه خواهد داد تا به گسترش نفوذ خود در جهان ادامه دهد. برای همین سوال من این است که چگونه فشار را بر روی رهبران ایران و موسسات مالی حفظ کنیم تا مطمئن شویم سپاه و موسسات مالی مرتبط با آن در تحریم ها رخنه ایجاد نکنند و آن را دور نزنند.

مارشال بیلینگزلی: دو راه وجود دارد که من اولی را می گویم و دومی را اسمیت بیان می کند. در رابطه با حفظ فشارها بر روی حکومت ایران، یکی از کارهایی که آنها (ایرانی ها) باید انجام دهند این است که باید یک چارچوب قانونی ایجاد کنند و برای توقف تامین مالی تروریسم پاسخگو باشند. آنها به اندازه کافی قانون ندارند و من هم نمی دانم که آن قوانین را اگر داشتند رعایت می کردند یا نه؟ اما آنها این چارچوب قانونی را ندارند و ما آنقدر اصرار می کنیم تا قوانین مقابله با پولشویی را تصویب و اجرا کنند. باید علیه بخش مالی آنها اقدامات مقابله ای انجام دهیم.

جان اسمیت: من میخواهم بگویم که ما باید به کار خودمان ادامه بدهیم، فشار را افزایش دهیم، هر فعالیت بد آنها را دیدیم افشا کنیم و ما هر کجا آن را می بینیم بدون توجه به کشوری که در آن نقش داشته و بدون توجه به نوع شرکت های دخیل در فعالیت، افشا می کنیم.  

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها