گیلان- حجت الاسلام ستار علیزاده از ثبت سی و هشتمین وقف این استان در سالجاری خبر داد و گفت: این وقف با نیت فعالیت های قرآنی در شهرستان انزلی به ثبت رسیده است.

ثبت سی و هشتمین وقف گیلان در شهرستان بندرانزلی

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه گیلان، حجت الاسلام ستار علیزاده  مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: سی و هشتمین وقف سال جاری در شهرستان بندرانزلی با نیت برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن به ثبت رسید.

وی افزود: این واقف اهل بندرانزلی یک واحد آپارتمان خود را به مساحت ۷۴ متر مربع وقف برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کریم کرده است.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه ارزش این وقف چهار میلیارد ریال است خاطرنشان کرد: این نخستین وقف شهرستان بندرانزلی در سال جاری است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه شهرستان بندرانزلی ۵۵ موقوفه و ۳۲۰ رقبه دارد، گفت: بیشتر نیات موقوفات این شهرستان روضه خوانی امام حسین(ع) و کمک به فقراست.

وی با اشاره به سابقه درخشان شهرستان بندرانزلی در فعالیت‌های قرآنی، گفت: یکی از نیازهای این شهرستان حمایت از فعالیت‌های قرآنی است که وقف جدید هم با همین نگاه، نیت قرآنی دارد.

مدیرکل اوقاف گیلان، عمل به نیات واقف را مهمترین وظیفه در اوقاف عنوان و اظهار کرد: واقفان یقین داشته باشند که بر اساس نیات آنها، عمل می شود.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اهمیت وقف و مشارکت در این کار خداپسندانه، اظهار کرد: وقف منبع و انگیزه کار نیک و تداوم خیرخواهی در بخش‌های مختلف جامعه است که برکات آن تا ابد برای شخص واقف و جامعه، ساری و جاری خواهد بود.

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: تا پیش از هفته وقف امسال ۳۵ وقف جدید با ارزش تقریبی ۲۱۰ میلیارد ریال در گیلان به ثبت رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها