خراسان جنوبی- در نشست شورای ترافیک شهرستان بشرویه با احداث میدان در مقابل بیمارستان جدیدالاحداث شهر بشرویه و بلوار معلم شهر ارسک موافقت شد.

نشست اعضای شورای ترافیک شهرستان بشرویه در محل فرمانداری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه، با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و شروع مسافرت‌های نوروزی و با هدف فضاسازی و آماده سازی معابر و محورهای اصلی ارتباطی بین شهری در شهرستان بشرویه شورای ترافیک در محل فرمانداری تشکیل جلسه داد.

"علی شفیعی" معاون فرمانداری شهرستان بشرویه در این نشست، با اشاره به فرارسیدن ایام مسافرت‌های نوروزی و گذر مسافران از استان‌های مرکزی و جنوبی کشور از شهر بشرویه به سمت مشهدالرضا (ع) گفت: یکی از اولویت های کاری شورای ترافیک بررسی وضعیت امور ترافیکی در محورهای مواصلاتی و به خصوص معابر شهری است تا زمینه تسهیل در عبور و مرور مردم و مسافران را در ایام نوروز فراهم کند.

وی گفت: میدان های احداثی در ورودی‌های شهر بشرویه از سمت طبس و فردوس تا حدودی بار ترافیکی را در داخل شهر روان‌تر کرده؛ ولی به لحاظ زیباسازی وفضاسازی هنوز کامل نیست؛ و لازم است ادارات متولی زیرساخت‌ها با تعامل و همکاری در رفع نواقص موجود تلاش بیشتری کنند.

حسین بلالی شهردار بشرویه هم با اعلام اینکه میدان های احداثی در ورودی شهر بشرویه در محل مسجد ابوالفضل(ع) و اول جاده بشرویه به طبس در محدوده طرح جامع خدمات شهری نیست؛ گفت :شهرداری بشرویه به خاطر حال رفاه مردم و مسافران با ادارات متولی در امر آماده سازی این دو میدان همکاری کرده است و لی خدمات آن بر عهده ادارات متولی است؛ اما کماکان آمادگی داریم برای فضاسازی و زیباسازی آن همکاری کنیم.

وی از آماده سازی محور خیابان حسینیه حاج علی اشرف در محله میانده خبر داد و گفت: با توجه به طرح ابلاغی کار فضاسازی در خیابان حسینیه حاج علی اشرف به پایان رسیده و فضای خوب و زیبایی برای بافت میراث فرهنگی ایجاد شده است؛ و پیشنهاد می‌شود به منظور جلوگیری از ترافیک گره خورده در این خیابان و ورودی آن از بلوار امام خمینی(ره) و ادامه تا میلان کوی عمران یک طرفه،و ورود و خروج به محله میانده از خیابان ملا عبدالله بشروی ممنوع شود؛ که مورد توافق اعضای شورای ترافیک قرار گرفت.

شهرداربشرویه بار ترافیکی خیابان ملا عبدالله بشروی را هم یکی از مشکلات عبور و مرور به میدان امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: با توجه به اینکه اتصال خیابان ملا عبدالله بشروی به خیابان قلعه نو و بلوار انقلاب اسلامی در دست مطالعه می باشد، پیشنهاد می‌شود خیابان ملا عبدالله از مبدا میدان امام خمینی(ره) تا ملا عبدالله ۱۲ روبروی هنرستان دخترانه قدس یک طرفه شده تاگره ترافیکی در این محور کاهش یابد.

 علی قلیان نماینده شورای اسلامی شهر بشرویه با قدردانی از شهردار و پرسنل شهرداری در فضاسازی شهری گفت: مجموعه مدیران شهرداری و پرسنل این نهاد عمومی تمام توان و تلاش خود را برای فضاسازی و زیباسازی شهر به کار گرفته اند ولی از آنجا که مردم هرگونه تغییر و تحول در داخل محدوده شهری را از وظایف شهرداری می‌دانند متوقع می‌شوند که ورودی های شهر بشرویه که از وظایف شهرداری هم نیست باید توسط این نهاد مردمی بهسازی و فضاسازی شود؛ در حالی که شهرداری به خاطر همکاری و تعامل با ادارات متولی همچون راه و شهرسازی و راهداری و دیگر ادارات متولی زیرساخت ها همکاری می کند؛ و لازم است این همکاری دو طرفه باشد.

 در ادامه این نشست حسن اکبرزاده دبیر ستاد اسکان مسافران نوروزی آموزش و پرورش هم از آماده سازی مدارس برای اسکان مسافرین نوروزی خبر داد و گفت: آموزش و پرورش بشرویه از هم اکنون مقدمات آماده‌سازی بیش از یکصد کلاس درس را در مدارس سطح شهر بشرویه برای اسکان مسافران نوروزی پیش بینی می کند؛ و با توجه به طول تعطیلات نوروز ۹۸ آمادگی دارد یک روز قبل از تعطیلات نوروزی پذیرای مسافران در مدارس باشد.

 وی گفت: آمادگی داریم تا ۱۵ درصد از فضاهای آموزشی را نسبت به سال گذشته برای اسکان مسافران نوروزی افزایش دهیم.

در ادامه این نشست اصلاح مسیر ورودی روستاهای خانیک، یگی و مجد، اول جاده آسفالته بشرویه به چهنو، احداث میدان در محل تقاطع مجتمع رفاهی امام رضا(ع) خطکشی معابر شهرهای ارسک و بشرویه، ارتقاء کمپ های  گردشگری و استراحتگاه موقت در سه‌راهی کرند، مورد تصویب اعضای شورای ترافیک قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها