مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از تجهیز 5000 تاکسی به سیستم QR پرداخت خبر داد و گفت: این خدمت شامل کلیه تاکسی‌های گردشی سازمان تاکسیرانی، تاکسی 133، تاکسی بی‌سیم 1830 , تاکسی بی‌سیم 1829 می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدجواد رجائیان گفت: از 18 آذرماه سال جاری تاکنون، 5000 تاکسی شامل خطی، گردشی، آژانس و بی‌سیم مجهز به سیستم پرداخت QR شده‌اند که شهروندان با استفاده از نرم‌افزار موبایلی تاپ می‌توانند کیوآرکد راننده تاکسی را اسکن کرده و کرایه خود را به ‌راحتی پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با تاکید بر اهمیت مدیریت پرداخت‌های خُرد و لزوم رفع معضلات ناشی از این موضوع، ادامه داد: مشکل پول خُرد همواره یکی از دغدغه‌های شهروندان و رانندگان برای کرایه تاکسی بود که با نصب سیستم پرداخت QR، این مشکل حل شد، به نحوی که در حال حاضر، با گذشت 65 روز از زمان اجرای پروژه، میانگین تراکنش روزانه با استفاده از پرداخت QR، به تراز مطلوبی رسیده است.

وی عنوان کرد: برای بهره‌گیری از این خدمت نوین، نصب نرم‌افزار کاربردی تاپ بر روی گوشی شهروندان توصیه می‌شود، اما در عین حال، این خدمت به گونه‌ای پیش‌بینی شده که بدون نصب کیف پول و تنها با اسکن کیوآرکد ویژه راننده نیز امکان پرداخت به‌راحتی وجود دارد.

رجائیان در توصیف مزایای این خدمت جدید افزود: از جمله مزایایی که تجهیز تاکسی‌ها به سیستم پرداخت QR داشته است می‌توان به عدم نیاز به پرداخت پول خرد، پرداخت هزینه واقعی، کاهش دغدغه وجود پول خرد برای تاکسیرانان و مردم، عدم نیاز به نصب نرم افزار موبایلی و پرداخت با استفاده از اسکن بارکد اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد درباره مزایای نصب کیف پول تاپ نیز عنوان کرد: پرداخت کرایه تاکسی، پرداخت بلیت اتوبوس و قطار برون‌شهری، خرید از فروشگاه‌ها، پرداخت قبوض، خدمات کارت به کارت، مشاهده موجودی، خرید بسته اینترنتی، خرید شارژ، نیکوکاری و پرداخت جریمه خودرو از جمله خدماتی است که در این کیف پول به شهروندان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: تاکسیرانان نیز با پیوستن به این طرح، از مزایایی مانند انتقال و دریافت پول بدون هزینه، سرعت و امنیت بالا، واریز آنی پول به کیف پول راننده، مشاهده موجودی و گردش حساب، رسید شاپرک برای اطمینان بیشتر با امکان ذخیره‌سازی، قابل اتصال به همه کارت‌های عضو شتاب، امکان خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد مجهز به QR و وارد شدن به درگاه بانکی با اسکن بارکد بدون نیاز به نصب نرم‌افزار بهره‌مند می‌شوند. 

گفتنی است؛ پرداخت از طریق کیف پول تاپ، یکی از روش‌های متنوع پرداخت خُرد در کلان‌شهر مشهد بوده که به دلیل سهولت در پرداخت و خدمات متنوع جانبی، به سرعت در حال فراگیر شدن است.

انتهای پیام

برچسب‌ها