البرز- چهارمین جشنواره موسیقی فجر استان البرز در حالی کار خود را با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز کرد که متاسفانه اجرای آن با اشکالات بسیاری روبرو بود واز مولفه ها و استاندارد لازم برای آغاز یک رویداد فرهنگی برخوردارنبود.

ساز ناکوک مراسم افتتاحیه جشنواره موسیقی فجر در البرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، افتتاحیه چهارمین جشنواره موسیقی فجر استان البرز عصر روز چهارشنبه به میزبانی تالار سیروس صابر اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی البرز برگزار شد اما نحوه اجرای مراسم افتتاحیه و تدارک لازم برای اجرای آن با نواقص و ایرادات بسیاری همراه بود.

در حالی که افتتاحیه مراسمی چون موسیقی فجر باید با شور و نشاط همراه باشد اما به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب استقبال اندکی از مراسم افتتاحیه شده بود به گونه ای که مجری برنامه از مهمانان حاضر خواست برای پوشش تصویری مراسم بخشی از صندلی ها را پر کنند و به شکل متفرقه در سالن مستقر نشوند در عین حال هیچ طرح ونقشه ای برای ایجاد فضاسازی مراسم افتتاحیه انجام نشده بود و حاضرین تنها با یک تریبون ساده وبدون کوچکترین المانی از موسیقی در برابر خود مواجه بودند.

از دیگر سو فضای سالن میزبان افتتاحیه به هیچ عنوان مهیای برگزاری چنین مراسمی نبود به نحوی که سیستم روشنایی ورودی تالار به دلیل نقص برق رسانی کار نمی کرد و فضای سالن نیز بسیار سرد بود و جای تاسف بیشتر اینکه نظافتی هم برای پذیرش مهمانان پیش از شروع چنین برنامه ای نشده بود.

همه این عوامل دست به دست هم داد تا افتتاحیه جشنواره موسیقی فجر البرز برخلاف نمونه آن در تهران وحتی شهرهای بزرگ کشور در سطحی پایین وبا کیفیتی نازل برگزار شود و این درحالی است که می شد با کمی تلاش بیشتر زمینه ساز یک افتتاحیه خوب در استان البرز شد.

ظرفیت های موسیقی البرز بر کسی پوشیده نیست و این استان در ادوار مختلف موسیقیدان های شهیری را به عرصه ملی وبین المللی معرفی کرده است بنابراین باید چنین رویدادهایی را غنیمت شمرد و با اجرای با کیفیت مراسم آغازین آنها این پیام را به تمام ساکنان البرز مخابره کرد که موسیقی در البرز مهم شمرده می شود و شان و جایگاهی رفیع دارد.

امیدواریم اداره کل فرهنگ وارشاد البرز و انجمن موسیقی البرز با برگزاری یک مراسم اختتامیه با کیفیت و خوب خاطره بد مراسم شب گذشته را از اذهان حاضران پاک کنند و زمینه ساز ارتقا جایگاه موسیقی وفعالان آن در استان البرز شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها