مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تقویت ورزش دانش‌آموزی، تقویت ورزش ملی را در پی خواهد داشت.

درخشش آینده ورزش کشور در گرو تقویت ورزش دانش‌آموزی است
به گزارش قدس آنلاین، قاسم‌علی خدابنده در افتتاحیه سی‌امین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر سراسر کشور اظهار کرد: امسال خراسان رضوی این افتخار را دارد که در جوار مضجع شریف امام هشتم(ع) میزبان سی‌امین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر سراسر کشور با شرکت بیش از ۴۸۸ نفر از ورزشکاران و ۲۳۰ نفر از مربیان، داوران و سرپرستان در قالب ۸۳ تیم باشد.  
وی افزود: این مسابقات در سه رشته بسکتبال سه نفره، کبدی و لنگ در حال برگزاری است که رشته کبدی و لنگ برای نخستین بار به لیست مسابقات دانش‌آموزی اضافه شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: تقویت ورزش دانش‌آموزی موجب تقویت ورزش باشگاهی و در نهایت باعث تقویت ورزش کشور در سطح ملی خواهد شد. در آموزش و پروش خراسان رضوی در کنار اهمیت توجهی که برای ورزش همگانی و فراگیر قائلیم نیم‌نگاهی نیز به ورزش‌های حرفه‌ای داریم چرا که اگر به این دانش‌آموزان توجه شود، آینده ورزش کشور درخشان خواهد بود.
وی با تاکید بر اهمیت برگزاری المپیادهای درون مدرسه‌ای به عنوان عاملی برای تقویت سطح کیفیت مسابقات کشوری، خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان شرکت کننده در این رقابت‌ها در المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای خود پیروز شده، به سطح منطقه‌ای، شهرستان و استان آمده و سپس برای مسابقات کشوری انتخاب شده‌اند. امروزه دیگر کارکرد ورزش تنها پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان نیست بلکه کارکردهای فردی، اجتماعی و سیاسی را نیز با خود به همراه دارد. هر چند که ورزش با ارتقا سلامت موجب افزایش امید به زندگی و طول عمر می شود اما کارکردهای دیگر آن نیز بسیار قابل توجه هستند.
خدابنده ضمن بررسی ورزش از دیدگاه روانشناختی و روانشناسی، بیان کرد: ورزش نشاط و شادابی اجتماعی را افزایش می‌دهد، جسم و روح را تازه می‌کند، اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد و موجب هویت بخشی به دانش‌آموزان می‌شود. احترام به دیگران و جوانمردی در ورزش آموخته می‌شود و در شکل گیری هویت و برقراری تعامل اجتماعی دانش‌آموزان نقش بسیار مهمی دارد.  
وی با اشاره به اینکه سازمان‌های ورزشی برخلاف سازمان‌های نظامی پیام آور صلح، دوستی و همبستگی هستند، خاطر نشان کرد: کارکردهای سیاسی و اقتصادی ورزش نیز از مواردی است که باید به آن توجه شود و از این منظر است که سرمایه گذاری در ورزش بسیار سودآور خواهد بود و توجه به ورزش دانش‌آموزی آینده درخشانی را در پی خواهد داشت.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها