محسن هاشمی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های کاهش آلودگی هوای تهران استفاده از انرژی‌های پاک است، گفت: رقمی که در سال‌های گذشته به عنوان وام بلاعوض خرید موتورسیکلت برقی پرداخت شده است، پاسخگوی این شرایط نیست و این رقم باید افزایش یابد.

 تاکید محسن هاشمی بر افزایش وام بلاعوض خرید "موتورسیکلت‌های برقی"

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای ارائه تسهیلات خرید موتورسیکلت برقی اظهار کرد: یکی از راه‌های کاهش آلودگی هوای تهرن، استفاده انرژی‌های پاک است و در این بخش می‌توانیم به سمت استفاده از  خودروهای هیبریدی و همچنین موتورسیکلت‌های برقی برویم.

وی تصریح کرد: جایگزینی کردن موتورسیکلت‌های برقی به جای موتورسیکلت‌های کاربراتوری از چند سال پیش آغاز شده است اما این کار با کندی پیش رفته است و امیدواریم در سال آینده با تخصیص اعتبارات لازم و حمایت از تولیدکنندگان، میزان استفاده از موتورسیکلت‌های برقی افزایش یابد.

هاشمی با اشاره به میزان تسهیلاتی که تا به امروز به‌عنوان وام بلاعوض برای خرید موتورسیکلت برقی در نظر گرفته شده است، یادآور شد: با توجه به افزایش قیمت خرید موتورسیکلت برقی، رقم 2 میلیون و 500 هزار تومان رقم قابل قبولی به‌عنوان وام بلاعوض نیست و باید این رقم افزاش یابد.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و سایر بخش‌های شهرداری تهران باید توجه لازم را به استفاده از موتورسیکلت‌های برقی داشته باشند، افزود: دولت نیز وظایفی را در رابطه با پرداخت تسهیلات در بحث موتورسیکلت‌های برقی دارند که در این دوره از مدیریت شهری تلاش می‌شود با همکاری دولت و شهرداری، میزان استفاده از موتورسیکلت برقی افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی و همکاری شهرداری تهران و دولت برای حمایت از شرکت‌های تولیدکننده موتورسیکلت برقی تصریح کرد: چندی پیش این موضوع با مسئولان  اتاق بازرگانی مطرح شد و قرار بر این شد که در این بخش از ظرقیت اتاق بازرگانی هم استفاده شود.

  هاشمی در پایان گفت: در سال آینده بنا داریم موتورسیکلت‌های برقی را با سرعت بیشتری جایگزین موتورسیکلت‌های کاربراتوری کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها