مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در هفته جاری روزانه ۱۰۰ تن گوشت مرغ گرم با نرخ ۱۱۵ هزار ریال در سطح استان توزیع شود.

توزیع روزانه ۱۰۰ تن گوشت مرغ گرم با نرخ ۱۱۵هزار ریال
به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان در این خصوص اظهار کرد: در جلسه ستاد تنظیم بازار برنامه‌ریزی شد تا به منظور تنظیم بازار و تعدیل نرخ‌ها، گوشت مرغ گرم با تهاتر با نهاده‌ها و با نرخ مناسب‌تری به بازار عرضه شود که از هفته جاری این طرح اجرایی شده و به مرور توسعه می‌یابد.
وی افزود: در این راستا کمیته تامین ستاد تنظیم بازار با مسئولیت سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به تهاتر و تامین گوشت با نرخ هر کیلو ۱۱۵ هزار ریال و کمیته توزیع با مسئولیت سازمان صنعت، معدن وتجارت استان با تعیین محل‌های مشخص نسبت به توزیع آن در بازار اقدام می‌کند.
رسولیان بیان کرد: امید است که در هفته جاری روزانه ۱۰۰ تن گوشت مرغ با این نرخ در سطح استان عرضه شود. هم اکنون متوسط قیمت مرغ در بازار مشهد از متوسط کشوری پایین‌تر بوده و در زمینه گوشت قرمز نیز برای نرخ لاشه گوسفندی، همین شرایط حاکم است.
مدیر کل اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: از ابتدای سال به منظور کمک به تولیدکننده‌ها ۱۰۶ هزار تن نهاده‌های دامی با نرخ مصوب در اختیار دامداران و مرغداران قرار گرفته است. همچنین طی این مدت ۳هزار و ۵۴۰ تن مرغ منجمد، یک هزار و ۸۱۶ تن گوشت گوساله منجمد و ۴۹۵ تن گوشت گوسفندی گرم وارداتی در سطح بازار استان عرضه شده است.
وی اضافه کرد: ۶۴۵ تن گوشت مرغ گرمی از محل تهاتر با نهاده‌ها طی ماه‌های اخیر با نرخ هر کیلو ۹۸ هزار ریال در بازار استان و مشهد توزیع شده است.
رسولیان گفت: علاوه بر تامین و توزیع گوشت قرمز و مرغ، برای تنظیم سایر اقلام نیز برنامه‌ریزی شده  و از امروز برنج با نرخ مصوب به بازار عرضه می‌شود. بدین منظور دو نوع برنج تایلندی به میزان یک هزار و ۵۰۰ تن که یک نوع آن هر کیلو ۵۲ هزار ریال و دیگری ۴۰ هزار ریال است، از امروز در سطح بازار مشهد و استان توزیع می‌شود.
مدیر کل اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: ۳ هزار تن شکر نیز برای مصرف صنایع و صنوف مربوطه با نرخ هر کیلو ۳۰ هزار ریال در نظر گرفته شده و در سطح خرده‌فروشی نیز ۷۰۰ تن  شکر به قیمت هر کیلو ۳۴ هزار ریال برای مصارف مردمی و خرد و ۱۵۰ تن نیز برای تامین نیاز زنبورداران تعیین شده است.
وی با بیان اینکه نظارت‌ها بر بازار از اول بهمن ماه تشدید شده است، عنوان کرد: تاکنون در این طرح ۳۱ هزار و ۷۲۰ واحد صنفی در بخش‌های مختلف نظارت و بازرسی و ۴ هزار و ۶۶۰ گشت مشترک انجام شده که این نظارت‌ها تا بعد از عید با شدت دنبال می‌شود.
رسولیان از برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا (فروش بهاره) از دهم بهمن ماه در مشهد خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه‌ها در سطح استان برنامه‌ریزی شده و احتمالا در مشهد نیز یک نمایشگاه در نقطه‌ای دیگر از شهر برپا می‌شود.
مدیر کل اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: میوه ویژه شب عید نیز تامین و در سردخانه‌های استان ذخیره شده و عرضه آن به تناسب شرایط زمانی با تعیین نرخ آغاز می‌شود.  
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها