هادی مخملی رئیس اتحادیه قالیشویان مشهد گفت: دیگر مجوز تک واحدی نداریم و مجوزهای ما در قالب شهرک داده می شود.

احداث شهرک قالیشویی با امکانات کامل بهداشتی وزیست محیطی/آماری از قالیشویان غیر مجاز نداریم

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: در پی اقدام دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی برای پلمپ تعدادی از قالیشویی های حاشیه شهر مشهد خبرنگار ما با  هادی مخملی رئیس اتحادیه قالیشویی های مشهد تماس گرفت تا ازجزییات این رخداد مطلع شود . این مقام صنفی در گفت و گو با قدس آنلاین در خصوص این اقدام دادستانی گفت:اتحادیه آمده است و تعدادی  از قالیشویی ها که تصفیه خانه نداشتند و مشکلاتی در بحث آلاینده های زیست محیطی ایجاد می کردند را ساماندهی کرده است و به صورت در اولین شهرک تخصصی فرش دستباف استان خراسان تجمیع کرده است .

وی با بیان اینکه تمام مجوزها برای احداث اخذ شده است و پروژه کلید خورده است افزود: در واقع الان منتظر هستیم تا شورای برنامه ریزی خراسان رضوی مجوزهای لازم را بدهد که در صورت تصویب اوایل سال آینده شروع به ساخت این مجتمع خواهیم کرد.البته نا گفته نماند که ما دیگر مجوز تک واحدی نداریم و مجوزهای ما برای قالیشویی در قالب شهرک است که این هم باید از طریق اتحادیه و با تایید آن انجام شود.
مخملی افزود: در همین رابطه فهرستی از تمامی قالیشویی ها که در حاشیه شهر به شکل غیر مجاز و غیر بهداشتی فعالیت می کردند به استانداری ارایه شد تا بتوانیم  مجوزهای لازم برای احداث شهرک قالیشویی را دریافت کنیم . درشهرک قالیشویی  هم بحث تصفیه خانه و هم بحث  پسماند ها پیش بینی شد ه است.
وی خاطرنشان کرد: الان دو هفته ای است که به شکل خیلی پیگیر همکاران ما برای سرکشی و بازرسی به واحدهای مجاز و غیر مجاز مراجعه می کنند که البته متاسفانه هنوز آماری از تعداد قالیشویی های غیر مجاز پلمپ شده نداریم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها