معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۷۹ هزار زن سرپرست خانوار به دلیل فوت همسر از کمیته امداد استان خدمات دریافت می کردند.

ارائه خدمت کمیته امداد خراسان رضوی به بیش از ۷۹ هزار زن سرپرست خانوار

به گزارش قدس آنلاین، رضا شهرکی با بیان اینکه بیشترین بخش حمایت این نهاد از خانواده ها به دلیل فوت سرپرست است گفت: در ۹ ماهه امسال کمیته امداد استان به ۱۵۵ هزار و ۵۲۹ خانوار معیشت بگیر با جمعیت ۲۶۰ هزار و ۲۳۰ نفر خدمات متناسب با نیاز و شرایط خانواده ارائه داد.
وی ادامه داد: ۷۹ هزار و ۸۷۴ خانواده به دلیل فوت همسر، ۱۸ هزار و ۳۷۳ خانوار به دلیل طلاق، ۴۴ هزار و ۱۳۷ خانوار به دلیل از کارافتادگی سرپرست، پنج هزار و ۶۲۷ خانوار به دلیل بیماری سرپرست، سه هزار و ۲۰۲ خانواده به دلیل زندانی بودن سرپرست و چهار هزار و ۴۹۶ خانوار به دلایل دیگر از کمیته امداد خدمات می گیرند.
شهرکی با اشاره به اینکه ۸۵ هزار و ۵۲۹ خانوار سالمند از کمیته امداد خراسان رضوی مستمری دریافت کرده اند، اعلام کرد: در ۹ ماهه امسال ۶۸ هزار و ۴۳۲ خانوار ساکن شهرها و ۸۷ هزار و ۹۷ خانوار ساکن مناطق روستایی هستند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان رضوی ضمن تشکر از همراهی های دولت و مجلس شورای اسلامی با اقشار نیازمند خاطرنشان کرد: این نهاد در ۹ ماهه امسال برای ۷۶ هزار و ۳۱۷ خانوار تک نفره، ۴۹ هزار و ۷۷۲ خانوار دو نفره، ۱۸ هزار و ۸۱۵ خانوار سه نفره، هفت هزار و ۴۹۵ خانوار چهار نفره و سه هزار و ۱۳۰ خانوار پنج نفره وبیشتر مستمری ماهانه واریز کرده است.
شهرکی ادامه داد: همچنین کمیته امداد به منظور کمک به امر ازدواج جوانان و فرزندان مددجو علاوه بر برگزاری دوره های آموزش مهارت های زندگی به دو هزار و ۹۸۷ مددجو کمک هزینه ازدواج و یا جهیزیه با ارزش کلی بیش از هشت میلیارد تومان بصورت بلا عوض اهدا کرده و آنها زندگی مشترک خود را شروع کردند.
شایسته ذکر است: کمیته امداد خراسان رضوی دارای ۲۸ شهرستان و ۳۸ اداره مستقل در سطح استان به منظور ارائه خدمت و پاسخگویی به مددجویان است.

برچسب‌ها