تعدادی از گروه های مدافع حقوق زنان از اپل و گوگل خواستند تا یک اپلیکیشن به نام ابشر را از فروشگاه های اینترنتی خود حذف کنند.

حمله به اپل و گوگل به علت اپلیکیشن جنجالی دولت عربستان

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، اپلیکیشن یادشده که Absher نام دارد به مردان کمک می کند تا همسران یا دختران خود را ردگیری و کنترل کنند.

از جمله گروه هایی که بر علیه اپلیکیشن یادشده موضع گرفته اند می توان به عفو بین الملل، دیده بان حقوق بشر، سناتور دموکرات ران ویدن از ایالت اورگان و غیره اشاره کرد.

برنامه Absher توسط دولت عربستان سعودی طراحی شده و هدف از عرضه آن تسهیل نظارت بر زنانی است که تحت کنترل و سرپرستی هر مرد سعودی قرار دارند. سعودی ها از این برنامه برای کنترل همسران خود و نیز دختران مجردشان بهره می گیرند.

با توجه به قوانین عربستان سعودی استفاده از برنامه یادشده توسط افراد مذکر برای کنترل زنان مختلف تحت تکفل قابل استفاده است. برنامه یادشده به مردان سعودی امکان می دهد اموری مانند درخواست دریافت گذرنامه توسط زنان ، تحصیل آنها در خارج از کشور، مسافرت به خارج از عربستان سعودی یا حتی ازدواج افراد مونث تحت تکفل خود را برنامه ریزی و مدیریت کنند.

Absher در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و اگر چه حذف آن تغییری در سیاست ها و قوانین دولت عربستان ایجاد نمی کند، اما غربی ها معتقدند از این طریق می توان پیامی محکم را برای دولت عربستان ارسال کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها