هواشناسی خراسان‌رضوی اعلام کرد از بعداز ظهر روز سه‌شنبه سامانه بارشی سردی خراسان رضوی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

انتظار باران تا سه‌شنبه طول خواهد کشید

به گزارش قدس آنلاین، بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی تا اوایل وقت فردا بارش پراکنده باران و برف گاهی افزایش سرعت وزش باد و همچنین تشکیل مه و کاهش دید در سطح استان پیش‌بینی می‌شود. مجددا ازبعداز ظهر روز سه‌شنبه سامانه بارشی سردی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد. روند کاهش دما نیز تا اواخر هفته در استان ادامه دارد.

بر این اساس آسمان نواحی شمالی و مرکزی استان امروز، قسمتی تا نیمه ابری گاهی ابری در برخی نقاط با بارش پراکنده باران و برف و مه آلود گاهی افزایش سرعت وزش باد و در بعدازظهر نیمه ابری تا ابری در برخی نقاط با بارش پراکنده باران و برف و مه آلود گاهی وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی استان برای مشهد، امروز کمی تا قسمتی ابری گاهی وزش باد و در بعداز ظهر قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی وزش باد نسبتا شدید ، اواخر وقت در برخی نقاط بارش پراکنده باران و برف و مه آلود با حداقل و حداکثر دمای 3+ و 11+  درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی کرده است. 

آسمان نواحی شمالی، مرکزی و جنوبی استان فردا اوایل وقت نیمه ابری تا ابری در برخی نقاط همراه با بارش پراکنده برف و مه آلود گاهی افزایش سرعت باد  بتدریج از نواحی غربی کاهش ابر و در بعدازظهر کمی تا قسمتی ابری و مه آلود در بعضی ساعات افزایش سرعت باد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان مشهد نیز فردا، اوایل وقت نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده برف و باران و مه آلود گاهی افزایش سرعت وزش باد بتدریج کاهش ابر و در بعداز ظهر، کمی تا قسمتی ابری گاهی افزایش سرعت وزش باد اواخر وقت مه آلود با حداقل و حداکثر دمای 1+ و 9+ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

صبح سه‌شنبه، هوای نواحی شمالی، مرکزی و جنوبی استان، کمی تا قسمتی ابری در برخی نقاط مه آلود گاهی وزش باد  بتدریج افزایش ابر و در بعداز ظهر قسمتی ابری به‌تدریج ابری در برخی نقاط وزش باد نسبتا شدید همراه با بارش باران (ساعات شب در نواحی سردسیر بارش باران و برف و مه آلود ) پیش‌بینی می‌شود.

آسمان مشهد در صبح روز سه‌شنبه، کمی تا قسمتی ابری و مه آلود گاهی وزش باد و در بعداز ظهر، قسمتی ابری بتدریج ابری گاهی افزایش سرعت وزش باد همراه با رگبار باران ، در اواخر شب بارش باران و برف و مه آلود با حداقل و حداکثر دمای 1- و 11+ پیش‌بینی می‌شود.

طی شبانه روز گذشته قوچان  با کمترین دمای 3- درجه سانتیگراد سردترین و سرخس با حداکثر دمای 19+ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهرهای استان بوده‌اند. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از ایستگاه‌ بجستان و رشتخوار  با سرعت 68 کیلومتر بر ساعت گزارش شده‌است و بیشترین میزان بارندگی را قوچان با (3/11میلی‌متر) داشته‌است.

انتهای پیام

برچسب‌ها