قزوین_ حکمت الله هاشمی گفت: نخستین دوره بازآموزی طرح ملی امداد و نجات در مرکز آموزش های تخصصی امداد و نجات بخش کوهین با حضور ۱۷۰ نفر از نجاتگران استان آغاز شد.

نخستین دوره بازآموزی طرح ملی امداد و نجات در بخش کوهین کلید خورد

حکمت الله هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: باتوجه به اینکه به ایام پایانی سالجاری نزدیک می شویم، برنامه های مختلفی در این ایام هر سال برگزار می شود که از جمله این برنامه ها می توان به طرح های امدادو نجات نوروزی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه نخستین دوره بازآموزی طرح های ملی امداد و نجات نوروز سال ۹۸ در مرکز آموزش های تخصصی امداد و نجات بخش کوهین برگزار می شود، افزود: این دوره با حضور ۱۷۰ نفر از نجاتگران استان قزوین آغاز شده است.

هاشمی به مدت زمان برگزاری این دوره پرداخت و یادآور شد: مدت برگزاری دوره چهار روز پیش بینی شده در دو دوره از ۲۸ بهمن ماه تا یکم اسفندماه سالجاری است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: این دوره با حضور ۴۰۰ نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر استان برگزار و به موضوعات مختلفی در حوزه امداد و نجات پرداخته می شود.

وی اضافه کرد: این دوره شامل موضوعات آشنایی با خودروی نجات و تجهیزات آن، آشنایی با خودروی آمبولانس و تجهیزات آن، مدیریت صحنه، رهاسازی و تثبیت خودرو در روز نخست و موضوعات تثبیت پزشکی، مدیریت راه هوایی، آتل بندی و CPR در روز دوم است.

هاشمی افزایش آمادگی و بالابردن توان عملیاتی نجاتگران و کاهش تلفات جاده ای و شتاب دهی در خدمت رسانی به حادثه دیدگان را از جمله اهداف برگزاری دوره دانست و یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با برگزاری این دوره ها شاهد تاثیرات موثر و مثبت این دوره بر جامعه هدف باشیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: باتوجه به اینکه طرح ملی امداد و نجات نوروزی هر ساله و همزمان با سراسر کشور در استان قزوین برگزار می شود، برنامه های این طرح اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها