البرز- علی اصغر کمالی زاده با تاکید براینکه آموزش فرهنگ رانندگی باید از مدارس آغاز شود گفت: سازمان‌های مردم نهاد نقش به سزایی در ارتقاء فرهنگ ترافیکی، کاهش حوادث و افزایش ایمنی در رانندگی دارند.

آموزش فرهنگ رانندگی را باید از مدارس شروع کرد

علی اصغر کمالی زاده شهردار کرج در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین عبور و مرور در کشور ما تعریفی ندارد.

وی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ ترافیکی در جامعه، می‌توان از پتانسیل و ظرفیت‌های سازمان های مردم نهاد استفاده کرد چون این سازمان‌ها توانایی زیادی در جلب مشارکت‌های مردمی در موضوعات مختلف دارند.

کمالی زاده افزود: با توجه به اینکه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد داوطلبانه بوده و نفعی در آن نیست، اگر صادقانه انجام شود، در بین عموم مردم تاثیر به سزایی خواهد داشت.

شهردار کرج ابراز کرد: بدون شک با جلب مشارکت‌های عمومی و اجرای طرح‌های موثر می‌توانیم برای کاهش تصادفات رانندگی و تعداد قربانیان این حوادث گام‌های موثری برداریم.

این مسئول توضیح داد: باید به سمتی پیش برویم که همه شهروندان نه به خاطر ترس از جریمه شدن بلکه برای رعایت قانون و حفظ سلامت خود و بقیه درست رانندگی کنند و به حقوق دیگران احترام بگذارند.

کمالی زاده تصریح کرد: ترویج فرهنگ رانندگی شاید در کوتاه مدت نتایج ملموسی نداشته باشد ولی طی سالهای آینده تغییرات محسوسی در کاهش آمار تصادفات شهری و جاده ای خواهد داشت.

وی افزود: برای اینکه در طول چند سال آینده شهری داشته باشیم که همه شهروندان آن به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می گذارند، باید ترویج فرهنگ رانندگی را از دوران کودکی و از مدارس شروع کنیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم فرهنگ ترافیک و ترویج خوب راندن در کشور را از کلانشهر کرج آغاز کنیم تا این شهر پایلوت فرهنگسازی در این خصوص باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها