نماینده تهران گفت: دبیرخانه‌ای در مرکز پژوهش‌ها برای بیانیه گام دوم رهبر انقلاب تشکیل و گزارش اقدامات را به مجلس ارائه می‌کنیم.

تشکیل دبیرخانه‌ای برای بیانیه گام دوم رهبر انقلاب

به گزارش قدس آنلاین، کاظم جلالی نماینده مردم تهران و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز(دوشنبه ۲۹ بهمن) با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: انقلاب اسلامی موفقیت‌های بسیاری را در دهه‌های مختلف انقلاب و مخصوصا در دوران دفاع مقدس به دست آورده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: در دهه‌های بعد نیز جمهوری اسلامی توانست در عرصه‌های سازندگی و اقتصادی رشد بسیاری داشته باشد البته نارسایی‌هایی در این دوران وجود دارد که باید آن را شناسایی کرد.

جلالی تصریح کرد: دستگاه‌ها باید دستاوردها و نواقص خود را در ۴۰ سال گذشته تحلیل کرده و این نهادها باید پیام رهبری را متناسب با وظایف خود مورد بررسی قرار داده و آن را عملیاتی کنند که این امر شامل قوای سه گانه، نهادهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، حوزه‌های علمیه و آحاد مردم می‌شود.

نماینده مردم تهران بیان کرد: روز گذشته رئیس مجلس وظیفه‌ای را به مرکز پژوهش‌ها در راستای بررسی دقیق این پیام رهبری محول کرد و در روزهای آینده این مرکز دبیرخانه‌ای را تشکیل خواهد داد که در آن کارشناسی از حوزه‌های مختلف موظف‌اند که این بیانیه در دستور کار خود قرار داده تا گزارشی به مجلس و کشور ارائه دهیم.

وی با اشاره به احتمال حضور لاریجانی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: آقای لاریجانی شخص بسیار مستقلی است که سخنگو نیز ندارد و من نیز وظیفه سخنگویی از طرف ایشان را ندارد، لذا خودشان باید درباره مواضعشان توضیح دهند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به عنوان کسی که افتخار آن را دارم تا با آقای لاریجانی کار کنم هیچ رفتار انتخاباتی از وی ندیده‌ام و در آخرین دیدارمان که به چند ماه گذشته بر می‌گردد وی تأکید داشت که موضوعات مهمتری در کشور وجود دارد و اکنون باید آنها را مورد توجه قرار داد.

جلالی تصریح کرد: در حال حاضر لاریجانی به عنوان رئیس مجلس وظایف خود را انجام می‌دهد و بسیاری از مسافرت‌ها و جلسات را نیز مورد پذیرش قرار نمی‌دهد.

نماینده مردم تهران بیان کرد: ما فرصت برگزاری جلسه‌ای نداشته‌ایم که بخواهیم در رابطه با انتخابات بحث کنیم با آنکه انتخابات مجلس نزدیک‌تر است، اما هنوز درباره آن هم بحثی به میان نیامده است؛ البته شاید برخی از سیاسیون این حرف‌ها را نپذیرند و بگویند که ما دروغ می‌گوییم و در حال انجام کارخود هستیم به هر حال ممکن است هر کسی برداشتی داشته باشد.

وی گفت: بنده هیچ اطلاعی از کاندیدا شدن لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس ندارم و فیلم هم بازی نمی‌کنم، حقیقتا اطلاعی ندارم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گاهی آنقدر مسائل کشور زیاد است که حتی فرصت نمی‌کنیم در طولانی مدت جلسه‌ای را با آقای لاریجانی برگزار کنیم و دیدارهایمان کوتاه و محدود به صحن شده است.

جلالی در پایان خاطر نشان کرد: آقای لاریجانی بنایی برای تشکیل حزب ندارد البته برخی از دوستان که نزدیک به وی بودند قصد این کار را داشتند و نام بنده را نیز در حزبشان آوردند و من تکذیب کردم که آن‌ها ناراحت شدند، اما در حال این حزب هیچ ربطی به من و لاریجانی ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها