قزوین_ علیرضا آوایی در دیدار با امام جمعه قزوین تاکید کرد که وزارت دادگستری موضوع زمین های "هفت سنگان" را به طور جدی پیگیری خواهد کرد.

 وزیر دادگستری: پرونده زمین‌های "هفت سنگان" را به صورت جدی پیگیری می‌کنم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار آقای سید علیرضا آوائی وزیر دادگستری که به همراه استاندار، رئیس کل دادگستری، دادستان و جمعی از مسئولان استان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با عنایت خداوند امروز وارد دهه پنجم انقلاب شده‌ایم و باید به پاس این برکت بزرگ و عنایت الهی، شکرگزار خداوند باشیم.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) و فرزندان انقلابی ایشان سختی‌ها، شکنجه‌ها و زندان‌های زیادی را تحمل کردند تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و شرایط بدی که در کشور حاکم بود بخاطر همان سختی‌ها و مرارت‌ها تغییر پیدا کرد و دست مستکبران و رژیم مستبد شاه از کشور کوتاه شد.

امام جمعه قزوین در ادامه به تشریح شرایط استان قزوین پرداخت و خاطرنشان کرد: خدا را شاکر هستیم که استاندار قزوین شخصیتی متین و با تجربه هستند و کارها را به خوبی پیش می‌برند و حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدرتی و آقای قاسمی نیز مردم را برای برخورد جدی با سوء استفاده‌ کنندگان از بیت‌المال امیدوار کرده است، اگرچه موانع جدی در این مسیر وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه به موضوع زمین‌های هفت‌سنگان اشاره کرد و گفت: در گذشته اتفاقاتی در قزوین افتاد که لطمه‌های بسیاری را به استان ما وارد کرد و فضا به گونه‌ای شد که ما شکایت خودمان را در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کردیم.

وی تأکید کرد: همه کارشناسان و صاحب نظران در این عرصه اذعان دارند که زمین‌های هفت‌سنگان، زمین‌های کشاورزی است اما با این وجود کسانی که در این استان صاحب منصب هم بودند، این زمین‌ها را بین خود و خانواده‌هایشان تقسیم کردند.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه اسناد سوء استفاده از زمین‌های هفت‌سنگان از محکمات قانونی است، گفت: از شما می‌خواهیم در این زمینه تحقیق و بررسی کنید و با کسانی که در این قضیه دست داشتند برخورد کنید و بیت‌المال را بازگردانید.

امام جمعه قزوین یادآور شد: اکثر مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی همانند شما پاکدست هستند و ضروری است با کسانی که از مسئولیت‌ها به جای خدمت به مردم سوء استفاده می‌کنند، برخورد جدی شود.

وی به موضوع دفن زباله در قزوین هم اشاره کرد و ابراز داشت: متأسفانه در حال حاضر زباله‌های چند استان وارد استان قزوین می‌شود؛ از مسئولان می‌خواهیم اجازه ندهند با ورود این زباله‌ها که قسمتی از آنها احتمال آلوده کردن آب‌های زیرزمینی را به وجود می‌آورد، وارد استان قزوین شود و زباله هر استان در همان استان دفن و یا بازیافت شود.

آقای سید علیرضا آوائی وزیر دادگستری نیز در این دیدار با بیان اینکه در جریان پرونده هفت‌سنگان قرار گرفته‌ام، اظهار کرد: این پرونده از استان قزوین خارج شده است و بنده در جریان آن قرار گرفته‌ام و ان‌شاء‌الله با جدیت این پرونده را پیگیری خواهم کرد.

وی در پایان گفت: ما در حکومت اسلامی قرار داریم و اگر قرار است رأی یا حکمی صادر شود، باید در راه رضایت خداوند باشد و انقلاب اسلامی برای ما فرصت حرکت در این مسیر را ایجاد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها