اداره کل انتقال خون خراسان رضوی نسبت به کاهش ذخایر خونی استان هشدار داده و از مردم خواسته برای کمک به بیماران نیازمند در پایگاه‌های انتقال خون حضور یابند.

کاهش شدید ذخایر خونی استان خراسان رضوی/ پایگاه‌های انتقال خون آماده حضور مردم هستند

به گزارش قدس آنلاین، سازمان انتقال خون خراسان رضوی طی اطلاعیه‌ای از کاهش شدید ذخایر خونی استان خبر داد و از مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) خواست با حضور در پایگاه‌ها و اهدای خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

این اطلاعیه این موضوع را به‌دلیل کاهش مراجعه مردم به پایگاه‌های انتقال خون به‌دلیل سرما و بردودت هوا عنوان و اعلام کرده است: آمار ذخیره خون استان به شدت رو به کاهش است و با ادامه این روند در روزهای آتی، پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی با چالش جدی مواجه خواهد شد.

در این اطلاعیه بر نیاز همیشگی بیماران به خون تأکید شده و آماده است: پایگاه‌های اهدای خون مشهد مقدس شامل پایگاه امام رضا(ع) واقع در میدان شریعتی(تقی‌آباد) و ابتدای خیابان دانشگاه) از ساعت ۷:۴۵ الی ۱۸:۴۵ به صورت یکسره، پایگاه امید واقع در نبش خیابان شیرازی ۳ طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید، پایگاه شهید کریمی واقع در بلوار شریعتی ۲۸ منطقه قاسم‌آبا، پایگاه میلاد واقع در بلوار استقلال بین استقلال ۲ و ۴، پایگاه مهر واقع در نبش بلوار ابوطالب ۳۳ و پایگاه ثامن ابتدای بازارچه شهید آستانه پرست(پارکینگ شماره۴ حرم مطهر رضوی) آماده دریافت خون هستند.

براساس این اطلاعیه این  پایگاه‌ها در نوبت صبح آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود و ساعت پذیرش پایگاه‌ها در نوبت صبح از ۴۵/یک ربع به هفت تا ۱۳ و ۱۵ دقیقه است.

در این اطلاعیه ضمن استمداد از همه واجدین شرایط اهدای خون، نیاز به همه گروه‌های خونی تأکید شده و با پوزش از داوطلبانی‌که بدلیل کمبود امکانات پایگاه‌ها ممکن است مدتی را در انتظار بمانند، از شکیبایی و همکاری اهداکنندگان قهرمان خون تقدیر و تشکر شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها