رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان مشهد، نسبت به مشکلات شدید بیش از ۵۰ درصد روستاهای حاشیه شهر مشهد در حوزه آبرسانی هشدار داد.

۵۰ درصد روستاهای حاشیه شهر مشهد آب آشامیدنی سالم ندارند

به گزارش قدس آنلاین ، مهدی فهیمی رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان مشهد با اعلام اینکه متاسفانه هویت روستایی در روستاهای حاشیه شهر مشهد در حال نابودی است،گفت: بزرگ‌ترین مساله در حاشیه شهر مشهد، خارج شدن روستاها از حالت اصلی و تبدیل شدن به مکانی خوابگاهی و مهاجرپذیر است.


وی همچنین با تاکید بر فرهنگ سازی برای مقابله با تضادهای فرهنگی در این روستاها، بیان کرد: بازیابی هویت عظیم روستاها، به توسعه گردشگری در این مناطق منجر می‌شود و اقتصاد و معیشت مردم روستایی را متحول می‌کند و این مهم جز با ارایه آموزش‌های خاص به روستاییان و توانمندسازی زنان روستایی محقق نخواهد شد.

 فهیمی تصریح کرد: خوشبختانه در روستاهای حاشیه شهر مشهد ظرفیت‌های بی شماری برای رونق حرفه کشاورزی و دامپروری و سایر مشاغل به‌چشم می‌خورد که با ساماندهی مناسب و سرمایه گذاری در این مناطق، می‌توان از این فرصت‌ها نهایت استفاده را برد و از ظرفیت‌های موجود در روستاها، برای به کارگیری نیروی جوان روستایی بهره برد.

وی با اشاره به وجود روستاهایی با جمعیت ۲۰ هزار نفری در حاشیه شهر مشهد گفت: با وجود این جمعیت کثیر، روستا توسطه تنها یک دهیار و با امکانات بسیار کمی اداره می‌شود که با استانداردها فاصله زیادی دارد و می‌بایست برای آن چاره‌اندیشی شود.
منبع : باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام

برچسب‌ها