چالش صد روزه پرسپولیسی ها در سه جام آسیایی، لیگ و حذفی به تمرکز صددرصدی بازیکنان این تیم نیازمند است.

۱۰۰ روز سرنوشت ساز در انتظار پرسپولیس

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، تیم پرسپولیس روز گذشته موفق شد پدیده را شکست دهد و برای اولین بار با هدایت برانکو به نیمه نهایی جام حذفی برسد. شاگردان پروفسور با این پیروزی و صعود به نیمه نهایی، در سومین جبهه نیز باقی ماندند و حالا تا پایان فصل باید در سه تورنمنت مختلف بجنگند. آن ها که اکنون دیگر به مسابقات پرفشار عادت کرده اند، تا پایان فصل ۱۲ بازی در لیگ برتر، حداکثر ۲ بازی در جام حذفی و حداقل ۶ بازی در لیگ قهرمانان خواهند داشت و در بازه زمانی ۱۰۰ روز آینده در ۲۰ مسابقه رسمی به میدان خواهند رفت.

۱۰۰ روز و ۲۰ مسابقه سرنوشت ساز

از ۴ اسفند که قرمزها مقابل نفت مسجد سلیمان قرار می گیرند تا ۹ خرداد که در صورت صعود به فینال جام حذفی، مقابل داماش به میدان می روند، بازه زمانی ۹۶ روزه وجود دارد که تکلیف تیم برانکو را روشن می کند. تیم پرسپولیس اکنون یک امتیاز در لیگ برتر از سپاهان کمتر دارد و برای جبران باید یک پیروزی یا یک تساوی بیشتر نسبت به این تیم داشته باشد. آن ها در لیگ با تمام رقبای اصلی یعنی استقلال، تراکتور و سپاهان بازی خواهند کرد و در لیگ قهرمانان نیز مقابل السد و الاهلی قرار می گیرند.

هر ۴ روز یک بازی

به طور میانگین پرسپولیس هر ۴.۸ روز یک بازی انجام خواهد داد. اگر اردوی تیم ملی را از تقویم حذف کنیم، این مقدار به ۴ روز یک بازی می رسد که شاید در بازه زمانی ۳ ماهه، امری نگران کننده برای برانکو ایوانکوویچ باشد چرا که علی رغم بدنسازی اصولی، امکان مصدومیت را برای بازیکنان به وجود می آورد. اکنون سرخ ها ۵ روز پس از بازی با نفت مسجد سلیمان با صنعت نفت روبرو می شوند و ۵ روز بعد اولین بازی آسیایی را برگزار می کنند و سپس همین روند را ادامه می دهند تا این که بازی هایشان در روز ۲۵ اسفند متوقف می شود. پرسپولیسی ها در ۲۱ روز ماه اسفند ۶ بازی انجام می دهند و در ۱۸ روز ماه فروردین ۵ بار باید به میدان بروند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در اردیبهشت نیز ۷ بار به میدان می روند و در خرداد نیز باتوجه به نتایج آسیایی و حذفی باید مقابل رقبا قرار بگیرند.

سفرهای لحظه آخر قبل از عید

پرسپولیس در آخرین ماه سال ۹۷ چهار بار به شهرهای مختلف سفر خواهد کرد. کاروان سرخپوشان پایتخت در روزهای آتی به مسجد سلیمان می رود، سپس ۱۷ اسفند در قائمشهر با نساجی دیدار می کند، ۴ روز بعد در دوحه مقابل السد بازی خواهد کرد و ۴ روز پس از آن نیز در رشت به مصاف پرسپولیس می رود. نکته منفی برای شاگردان برانکو ایوانکوویچ، یک سفر خارجی در این تقویم است که برنامه سرخ ها را حسابی پرترافیک می کند. از طرف دیگر باتوجه به نبود فرودگاه در قائمشهر و مسجد سلیمان، آن ها باید مسافتی را با اتوبوس طی کنند و این اتفاق خستگی بازیکنان را مضاعف می کند. اگر اتفاقات میزبانی در زمین ثالث در مقابل عربستانی ها نبود، پرسپولیس در فروردین ماه تنها یک سفر انجام می داد اما حالا پرسپولیسی ها علاوه بر ذوب آهن، با الاهلی هم باید در خارج از تهران دیدار کنند.

اسفند و فروردین کلیدی، اردیبهشت و خرداد سرنوشت ساز

پرسپولیس در ماه های اسفند و فروردین دیدارهای به مراتب آسان تری خواهد داشت. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در ماه پیش رو با نفت MIS، صنعت نفت، نساجی، سپیدرود، استقلال، پیکان، سایپا و ذوب آهن در چارچوب لیگ دیدار می کند که از این جمع تنها تقابل با تیم های بالای جدولی مقابل استقلال خواهد بود. اما در دو ماه بعدی باید با سپاهان، تراکتور، ماشین سازی و پارس جم دیدار کنند که مصاف هایی سرنوشت ساز هستند. همچنین تکلیف قهرمانی جام حذفی نیز در ماه خرداد روشن می شود.

تاریخ‌سازی، سرافکندگی یا...؟

پرسپولیس در این بازه زمانی ۱۰۰ روزه می تواند برای سومین بار قهرمان لیگ شود. همچنین برای نخستین بار با برانکو به قهرمانی جام حذفی برسد و به اولین تیم ایرانی تبدیل شود که سه بار پیاپی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود می کند. البته عکس این اتفاق می تواند رخ بدهد و البته برای قرمزها غیرمنتظره است؛ این که پس از سه سال نتوانند سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کنند، در آسیا از مرحله گروهی حذف شوند و جام حذفی را نیز در دیداری حیثیتی واگذار کنند. اما شاید برای هواداران پرسپولیس چیزی ما بین این دو نیز قابل قبول باشد.

دست باز برانکو برای انتخاب ترکیب


نکته مثبت برای تیم پرسپولیس در میان تمام این بازی‌های فشرده، یک تیم پرستاره و کارآمد به همراه بازیکنان چند پسته است که می توانند نمایش های خوبی را ارائه کنند. برانکو در نیم فصل دوم ترکیب های متفاوتی را به زمین فرستاده و به نوعی از سیستم چرخشی استفاده کرده است. خرید ۷ بازیکن در نیم فصل دوم، این فرصت را به برانکو داده که بتواند ترکیب های مختلفی را در مسابقات داخلی و خارجی امتحان کند و همچنین در طول مسابقه نیز تغییراتی را در ترکیب تیم بدهد؛ با این حال باید دید او و شاگردانش می توانند از آزمون ۱۰۰ روزه به سلامت بیرون بیایند یا خیر؟!



برنامه بازی‌های پرسپولیس تا پایان لیگ برتر و آسیا :

۴ اسفند : نفت مسجد سلیمان - پرسپولیس
۹ اسفند : پرسپولیس - صنعت نفت
۱۴ اسفند : پرسپولیس - النصر/پاختاکور
۱۷ اسفند : نساجی - پرسپولیس
۲۱ اسفند : السد قطر - پرسپولیس
۲۵ اسفند : سپیدرود - پرسپولیس
۱۰فروردین : پرسپولیس - استقلال
۱۵ فروردین : پیکان - پرسپولیس
۲۰ فروردین : پرسپولیس - الاهلی عربستان
۲۴ فروردین : پرسپولیس - سایپا
۲۸ فروردین : ذوب آهن - پرسپولیس
۲ اردیبهشت : الاهلی عربستان - پرسپولیس
۶ اردیبهشت : پرسپولیس - سپاهان
۱۱ اردیبهشت : تراکتورسازی - پرسپولیس
۱۶ اردیبهشت : النصر/پاختاکور - پرسپولیس
۲۱ اردیبهشت : پرسپولیس - ماشین سازی
۲۶ اردیبهشت : پارس جنوبی جم - پرسپولیس
۳۰ اردیبهشت : پرسپولیس - السد قطر
۳ خرداد : سپاهان - پرسپولیس
۹ خرداد (در صورت صعود) : داماش - پرسپولیس

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها