مدیر مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی گفت: نخستین رویداد ملی نوآورانه بانوان توسط آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

نخستین رویداد ملی نوآورانه بانوان توسط آستان قدس رضوی برگزار می‌شود
 
به گزارش قدس آنلاین ، فاطمه دژبرد ظهر امروز در نشست خبری نخستین رویداد ملی نوآورانه خاتون ویژه بانوان اظهار داشت: با برقراری ارتباط با آستان قدس رضوی توانستیم یکی از باغ‌های مشهد را به بخش بانوان و فعالیت‌های فرهنگی اختصاص دهیم، این باغ با توجه به محدودیت‌های بانوان به آنها ارائه شده است.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی گفت: شورای راهبری آمادگی خود را اعلام کرده و جلسات متعددی در راستای تعیین دقیق طرح اولیه باغ برگزار شده‌، طرح مذکور به تولیت آستان قدس ارائه و پذیرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: خلاءهایی در بخش فرهنگی و اجتماعی در جامعه وجود داشته که در سالیان سال به شیوه‌های مختلفی در راستای برطرف‌سازی آنها گام‌های بزرگی برداشته شده اما همچنان این خلاءها وجود داشته و باید تدابیر بهتری اندیشیده شود تا بانوان با قدرت بیشتری در جامعه حاضر شوند.

دژبرد خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دستاوردهای انقلاب اسلامی دست می‌یابیم، با تخصص و تعهد افراد خلاءها پر شده و از طرفیت‌ها استفاده می‌شود، موانع بسیاری وجود داشته و باید بستری در این راستا برای بانوان فراهم شود، این بستر باید جذابیت فرهنگی و ورزشی دارد.

وی ادامه داد: اردوگاه خاتون می‌تواند بستر امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی باشد، باید رویکرد خلاقانه صورت پذیرد و با نوآوری‌های فرهنگی و اجتماعی، حضور بانوان پررنگ‌تر شود، قرار بر برگزاری استارت‌آپ‌هایی در استان شده است، باید نخستین آن در اردوگاه خاتون با محوریت اجتماعی صورت بگیرد.

دژبرد اظهار داشت: تاکنون 7 هزار و 500 نفر به این اردوگاه مراجعه کردند، برخی برنامه‌ها به صورت ثابت برگزار می‌شوند، به عنوان مثال دختران زیر 12 سال در برنامه‌های مختلفی در قالب 5 تا 6 مکان حضور دارند، برخی برنامه‌ها نیز به صورت موقتی اجرا می‌شود، برنامه‌های متعدد با مناسبت‌های متعددی اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: در فاز نخست، 18 هکتار به بخش بانوان اختصاص یافت و به طور کلی قرار بر تخصیص 114 هکتار به بخش بانوان است، برای فعالیت در این اردوگاه، مبلغی جزئی جهت بیمه اخذ می‌شود و بنا بر نوع کارگاه‌ها و اساتید، این مبالغ بالا و پایین دارد، دلیل اخذ مبلغ مشخصی از افراد، ایجاد تعهد در بانوان برای حضور در برنامه‌ها است.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی گفت: اردوگاه خاتون در نیمه نخست سال از 7 صبح تا 19 و در نیمه دوم 7 صبح تا 16 در اختیار بانوان قرار می‌گیرد.

علی‌اصغر سعدآبادی؛ دبیر علمی رویداد نیز در این جلسه اظهار داشت: طی فراخوانی از بانوان درخواست کمک در حوزه مشکل‌یابی شده بود که تاکنون 780 نظر ثبت نام و 140 ایده به پیش‌رویداد دعوت شدند، پیش رویداد از 9 تا 11 بهمن‌ماه برگزار شده و آموزش عملیاتی کردن ایده‌ها صورت می‌پذیرفت.

وی ادامه داد: این برنامه ویژگی‌های مختلفی دارد، بسیاری از افراد بر این باورند که مسئولان و اساتید دانشگاه می‌توانند در حل مشکلات نقش داشته باشند، اخیراً یکی از بانوان با تحصیلات کم و دارای سه فرزند در روستای دور افتاده‌ای یکی از مشکلات را شناسایی کرده و در حال حاضر بیزینس‌پلن می‌نویسد.

سعدآبادی خاطرنشان کرد: در صورت انجام طرح‌های مختلف توسط دولت، هزینه‌های بسیاری باید پرداخته شود اما در صورت حضور افراد، این هزینه‌ها معقول‌تر می‌شود، ایده‌ها مورد ارزیابی و در نهایت مورد استفاده قرار می‌گیرند، ایده‌ها در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و نظایر این موارد استفاده می‌شوند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها