زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت:سرب و روی و آلاینده‌های محیطی از مسائل مطرح شده در حوزه محیط زیستی است که در زنجان به آن پرداخته خواهد شد.

برگزاری همایش بین‌المللی بهداشت محیط در زنجان

به گزارش خبرگزاری قدس آنلاین، پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، در نشست خبری که با حضور  دبیران علمی و اجرایی سومین همایش بین المللی و بیست و یکمین همایش ملی بهداشت محیط برگزارشد، گفت:این اتفاق پژوهشی هفتم تا نهم اسفند و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، برگزار می شود.

قزلباش با اشاره به اینکه این همایش سالانه و طبق آخرین دستاوردها و تکنیکهای روز دنیا برگزار می شود، افزود: در این همایش که با حضور ده تن از اساتید بین المللی حوزه بهداشت محیط خواهد بود، آخرین پیشرفت‌های صورت گرفته در این زمینه را بررسی خواهند کرد.

وی به داوری ۵۳۸ مقاله برای همایش بهداشت محیط زنجان اشاره  کرد و اذعان داشت: ۳۳۵ مقاله پذیرش شده که به صورت سخنرانی و پوستر ارائه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر مطرح بودن موضوع بهداشت محیط در زنجان، گفت: سرب و روی و آلاینده‌های محیطی از مسائل مطرح شده در حوزه محیط زیستی است که در زنجان به آن پرداخته خواهد شد.

وی کیفیت هوا، تغییر اقلیم، کیفیت آب، فناوری‌های نوین تصفیه آب و فاضلاب، مدیریت بحران آب و مدل‌سازی و کنترل آلاینده‌ها، مدیریت پسماندها و ...از محورهای برگزاری همایش بهداشت محیط در زنجان، ذکر کرد.

قزلباش با تاکید برشرایط  خاص اقتصادی کشور، گفت:برگزار کنندگان همایش بهداشت محیط  درصدد کاهش هزینه‌های برگزاری این همایش هستند.

وی اظهار امیدواری کرد: در تلاشیم که علاوه بر بار علمی و پژوهشی این همایش شرکت کنندگان با دید مثبت استان را ترک کنند و برای حل مشکلات زیست محیطی راه حل هایی علمی و راهبردی را برای استان ترسیم کنند.

دکتر محمد رضا مهراسبی دبیر همایش بهداشت محیط  نیز در ادامه با اشاره به اینکه ازحدود سه سال پیش این همایش به صورت بین المللی برگزار می شود، یاد آور شد: آلودگی های محیط زیست اثرات جهانی  برجا گذاشته که گرمایش زمین به واسطه گازهای گلخانه ای و شرایط اب و هوایی و  تغییراقلیم جهان ازجمله آنهاست.

مهراسبی با بیان اینکه پدیده ریزگردها نیز اثرات مخرب جهانی داشته است، اذعان داشت: مهم ترین هدف ما از این  همایش توجه ملی و بین المللی به اثرات مخرب زیست محیطی  و آشنایی با پیشرفتهای علمی و توجه به  مشکلات این حوزه در استان است.

وی گفت: نشست های تخصصی طی هشت کارگاه برگزار خواهد شد و کارگاه‌هایی با عنوان تغییر اقلیم و تاثیر آن بر آب، آلودگی های ناشی از جنگ، آلودگی و ارتباط آن با سرطان، برگزار خواهد شد.

 در خاتمه مازیار پیدا دبیر اجرایی همایش بهداشت زنجان، گفت: با توجه به محدودیت علمی ایجاد شده برای ایران، تلاش زیادی برای دعوت و فراهم کردن امکان حضور اساتید بین‌المللی در این همایش شده است.

پیدا افزود: دانشمندانی از کشورهای آمریکا، آلمان، هلند، هندوستان و مالزی به عنوان استاد در حوزه بهداشت محیط در همایش زنجان حضور خواهند یافت.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت حضور اساتید خارجی در همایش بهداشت اظهار امیدواری کرد که شبکه ملی مرتبط با فلزات سنگین در زنجان ابتدا به صورت ملی و سپس به صورت بین‌المللی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲۸۰دانشجوی پی اچ دی و ارشد در این همایش حضور پیدا خواهند کرد و ۲۰۰ نفر از اساتید علوم پزشکی سراسر کشور مهمان این همایش خواهند بود.

این مسئول حضور دانشجویان را نقطه عطفی در مدیریت آینده آنها در کشور دانست و گفت: برگزاری این همایش نقش مهمی را در آشنایی دانشجویان با آخرین دستاوردهای بین المللی در عرصه بهداشت محیط به آنان ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها