زنجان-علیرضا جزء قاسمی گفت: زنجانی ها درسال جاری آب کمتری مصرف کرده اند.

تولید بیش از ۵۷ میلیون متر مکعب آب برای شرب ۲۱ شهر زنجان

به گزارش خیرنگار قدس آنلاین، علیرضا جزءقاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال در ۱۰ ماهه سال ۹۷ بیش از ۵۷ میلیون متر مکعب آب برای شرب ۲۱ شهر استان زنجان تولید شد.

جزء قاسمی اظهار داشت: میزان تولید آب شرب در سال گذشته در همین مدت ۶۰ میلیون متر مکعب بود که امسال به دلیل کاهش مصرف و آب بدون درآمد این میزان ۳.۴ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: سرانه تولید آب هر شهروند نیز در استان زنجان امسال ۲۵۰ لیتر در شبانه روز بوده است که نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش را نشان می دهد؛ بیشترین سرانه تولید آب شرب به ترتیب مربوط به شهرهای چورزق ، گرماب و ماهنشان و کمترین سرانه تولید نیز در شهرهای نیک پی ، زرین رود و سجاس بوده است.

جزء قاسمی اضافه کرد: سرانه مصرف خانگی در شهرهای استان نیز در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۸۶ لیتر در شبانه روز است که ۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است؛ بیشترین سرانه مصرف آب شرب به ترتیب مربوط به شهرهای چورزق ، حلب و ماهنشان بوده و مصرف سرانه آب در شهر زنجان نیز ۱۸۶ لیتر برای هر نفر در شانه روز می باشد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان  در خاتمه گفت: میزان مصرف آب شرب در استان زنجان در ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۴۳ میلیون متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳ درصدی داشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها