غلامرضا شریعتی گفت: مدیریت یکپارچه باعث می شود مسئولیت اجتماعی تبدیل به باج گیری نشود..

مسئولیت اجتماعی بدون برنامه تبدیل به بی‌عدالتی می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، غلام رضا شریعتی، استاندار خوزستان ظهر امروز در دومین سمینار مسئولیت های اجتماعی صنایع، محرومیت زدایی و توسعه منابع انسانی، گفت: گرچه در بحث مسئولیت اجتماعی الزام به اجبار نیست توسعه پایدار ایجاد کنیم. اما بدون آن CSR خود تبدیل به بی عدالتی می شود بنابراین باید مدیریت واحد و یکپارچه ای در ای صورت گیرد.

وی افزود: چنین مسائلی در دنیای صنعتی پیش رفت و شکل گرفت تا به نقطه منجر شد که تبعیض، فاصله طبقاتی و تبعات زیست محیطی این سرمایه گذاری های بزرگ، رشد در یک حوزه و عدم رشد در حوزه های دیگر و به نوعی عدم توازن در توسعه پایدار باعث افسارگسیختگی و مشکلات جدی در نظام های اجتماعی، مشکلات کارگری، شد.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه مسئولیت های اجتماعی برای تقویت سرمایه های اجتماعی است، اظهار کرد: نباید تبدیلی به ابزاری برای باج گیری و محل وجه المعامله شود. باید با دقت و علم به ان عمل کرد، زکات مصداق مسئولیت اجتماعی است.
 ۴هزار و ۷۰۰ ریال، اعتبار مسئولیت اجتماعی 
در ادامه مراسم، احمد محمدی ، مدیر عامل شرکت ملی مناطق  نفت خیز خبر داد: تا پایان سال جاری ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای مسئولیت های اجتماعی هزینه شده است.
محمدی با اشاره به اینکه برای انجام درست هر کاری باید تمام جامعه هدف و مشتریانی که  کار در محیط آنها انجام می شود مورد توجه باشند گفت: این بخشی از یک زنجیره است و نمی توان مسئولیت اجتماعی را از آن حذف کرد.

وی اضافه کرد: مناطق نفت خیز جنوب چه قبل از انقلاب و چه پس از آن همواره به محیط پیرامون خود ‌ و مسئولیت های اجتماعی توجه جدی داشته است.
 پس از انقلاب اسلامی و به واسطه اهمیت مردم برای انقلاب به شکل بسیار جدی تری به مسئولیت های اجتماعی ورود کرده است.
محمدی زندگی مردم ساکن مناطق نفت خیز و تأسیسات نفتی را شاخصی برای توفیق طرح های نفتی و تاثیر نفت بز زندگی شمرد و تصریح کرد:
ما برای شناسایی مناطق محروم و کمتر برخوردار برنامه ریزی کردیم که متناسب با آنها در حوزه مسئولیت های اجتماعی اعتبارات را هزینه کنیم
مدیر عامل مناطق نفت خیز گفت: هیچ کجای کشور بدون چراغ نفت روشن نمی شود و نفت نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد.
وی ادامه داد: علت حمله دشمن به نفت و تحریم نفت ایران هم همین تاثیر بسیار مهم نفت بر زندگی مردم است. با توجه حجم محرومیت شاید حق مطلب به درستی یا به طور کامل ادا نشده اما در حوزه مسئولیت های اجتماعی مردم، دولت و نفت باید تعامل داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها