البرز- عزیز الله شهبازی با تاکید بر اینکه موافق تغییرکاربری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی نیستم، گفت: طبیعت سبز و با طراوت حق مردم البرز است بنابراین تمام قد برای حفاظت از این سرمایه ارزشمند ایستاده ایم.

استاندار البرز: تمام قد برای حفاظت ازمنابع طبیعی البرز ایستاده‌ایم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عزیز الله شهبازی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار با کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و سازمان جهاد کشاورزی البرز به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: فعالان این عرصه با عشق پایدار به طبیعت و محیط زیست به وظایف خود عمل می کنند و شغلی حساس دارند.

وی افزود: نقش انسان در محیط و طبیعت بسیار پررنگ و تاثیرگذار شده است چراکه بشر برای طبیعت مشکلاتی ایجاد کرده و از سوی دیگر فعالان حفاظت از محیط زیست با جدیت بالایی درصدد جبران کاستی ها و آسیب ها هستند.

استاندار البرز با اشاره به اینکه البرز ۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مساحت دارد و این محدودیت اراضی رسالت سنگینی را بر دوش مسئولان دارد، گفت: موافق تغییرکاربری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی نیستم و با توجه به گزارش های ارائه شده، جهادکشاورزی از اراضی محدودی که در حوزه خود دارد بخوبی بهره برداری و حفاظت می کند.

شهبازی با یادآوری به اینکه بخشی از مساحت البرز در اختیار منابع طبیعی است، گفت: طرح های خوبی در حوزه بیابان زدایی بویژه در جنوب استان در دستور کار است و امید است سال آینده در نظام بودجه استان بتوانیم منابع لازم را برای این امر اختصاص دهیم.

وی افزود: البرز استانی پرجمعیت و متراکم با فعالیتی چشمگیر در حوزه صنعت است از این رو باید با گسترش فضای سبز و حفاظت از منابع طبیعی در جهت پالایش هوای استان اقدام کرد.

مقام عالی دولت در استان البرزگفت: کارگروه های زیربنایی، تغییر کاربری، تبصره یک ماده یک و ماده ۳۲ را با حساسیت ویژه ای دنبال می کنم چراکه بر این باور هستم که تغییر کاربری ها نباید غیراصولی صورت گیرد.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: با توجه به ارزش اراضی البرز و ارزش افزوده ای که دارد، درخواست های بسیاری برای تغییر کاربری مطرح می شود که تشکیل ۲۰ جلسه کمیسیون ماده ۵ ظرف ۲ ماه گواهی بر این امر است ولی برای جلوگیری از اتخاذ تدابیر عجولانه در این رابطه دستور لازم را به مسئولان مربوطه داده ام.

وی اضافه کرد:طبیعت سبز و با طراوت و حفاظت از منابع ملی حق مردم البرز است بنابراین تمام قد برای حفاظت از این سرمایه ارزشمند ایستاده ایم.

شهبازی در پایان با بیان اینکه همچنان باید نهضت فضای سبز ادامه داشته باشد و در این راستا ضرورت دارد از ظرفیت سازمان های مردم نهاد که علاقمندانه حضور دارند، بهره برداری شود، گفت:کمربند سبز البرز باید با حضور مردم ایجاد شود تا البرزی ها از هوای پاک و محیط زیستی سالم بیش از پیش برخوردار شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها