اجرای 22 نمایش منتخب دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی روز دوشنبه در 9 سالن نمایش شهر مشهد آغاز شد.

جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان در مشهد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین ؛ معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این باره گفت: پس از ١١سال برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی در بندرعباس امسال این جشنواره به خانه اصلی خودش بازگشت و افتخار نصیب مشهد شد تا این رویداد فرهنگی‌هنری در این شهر برگزار شود.

محمدرضا محمدی افزود: این جشنواره از سری برنامه های بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) است که هر دو سال یکبار برگزار می شود. فراخوان آن بهمن ماه گذشته منتشر شد و 174 اثر از 22 شهر به دبیرخانه این رویداد هنری ارائه شد.
وی ادامه داد: هیات انتخاب دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی از بین آثار رسیده 22 اثر را برای حضور در بخش مسابقه شامل تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر عروسکی و بخش جنبی جشنواره برگزید.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: دیشب مراسم افتتاحیه این جشنواره با حضور مسئولان و اجرای نمایش عروسکی در موسسه همدم مشهد برگزار شد. از امروز هم نمایش آثار دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی تا 16 اسفند جاری در 9 سالن نمایش مشهد شامل سالن اصلی تئاتر شهر، فرهنگسرای غدیر، مجتمع فرهنگی امام رضا (ع)، سالن بهار، سالن اشراق، فرهنگسرای کودک و آینده، مرکز شماره 4 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهنگسرای ترافیک و کانون فرهنگی تربیتی رشد ادامه دارد.
وی آثار بخش تئاتر کودک و نوجوان این جشنواره را نمایشهای 'پدران، شاپرکها در خیابان، شادان در سرزمین جورابی، هویچ فزاینده، پینوکیو، عکاسخانه' است و آثار بخش نمایش عروسکی هم شامل نمایشهای 'رویای کفش، توتوی امید، راز پیشانی سفید، زائر آب و سنگ، آرزوی بنفشه، بالتازار و غول بابا' اعلام و بیان کرد: آثار بخش جنبی جشنواره نیز شامل نمایشهای 'مهمان غار، ماهیهای گلی، زامبالا، سبیل جادویی، فرش نذر و خیال، همای سعادت، فن آخر' است که پنج دانش آموز به عنوان داور، بررسی آنها و دادن رای به بهترین اثر را برعهده دارند.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها