معاون برنامه ریزی و توسعه شهردار مشهد از پایان بررسی‌های نهایی ایجاد چهار منطقه جدید شهری مشهد در وزارت کشور در آینده نزدیک خبر داد.

 آماده سازی شرایط ایجاد ۴ منطقه جدید در مشهد

شهریار آل شیخ به قدس گفت: پس از بررسی‌های اولیه کارشناسان حوزه برنامه‌ریزی و تطبیق شرایط شهر مشهد با معیارهای تعیین شده در قانون مشخص شد که مشهد به لحاظ جمعیتی دارای ضوابط لازم برای داشتن ۱۷ منطقه شهری می‌باشد و باید تعداد مناطق موجود از عدد ۱۳ به ۱۷ منطقه برسد، بنابراین به همین منظور لایحه این موضوع به شورای شهر داده شد که در بهمن سال گذشته به تصویب رسید.

وی افزود: در ادامه این مصوبه باید در استانداری مورد بررسی فنی قرار می‌گرفت که به دلیل تغییر و تحولات صورت گرفته در حوزه استانداری خراسان رضوی، زمان بررسی آن اندکی طولانی شد ولی در نهایت تأییدیه لازم اخذ شد.

وی ادامه داد: اما بر اساس قانون مواردی از مصوبات شورای شهر باید علاوه بر مراجع استانی به تأیید وزارت کشور نیز برسد که ایجاد مناطق جدید یکی از این موضوعات است که برهمین اساس مصوبه مورد نظر به وزارت کشور ارسال شد و طبق پیگیری‌های صورت گرفته تا کنون با کلیات آن موافقت شده و بخش قابل توجهی از بررسی‌های موردی و جزئی طرح صورت گرفته است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال مجوز لازم از سوی وزارت کشور برای اجرای این مصوبه به استان ابلاغ شود.

آل شیخ اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورا اجرای این موضوع به صورت مرحله به مرحله خواهد بود یعنی به یکباره در کل مناطق تغییرات اعمال نخواهد شد، چراکه باید ابتدا زیرساخت‌های فنی و فیزیکی مهیا شوند و پس از آن تغییرات صورت بگیرد تا در خدمت رسانی به مردم اختلالی ایجاد نشود.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهردار مشهد گفت: در برخی مناطق نظیر منطقه ۹ نیاز به تغییرات چندانی نیست، چراکه به دلیل وسعت بالای این منطقه با تقسیم آن به دو منطقه یک منطقه جدید ایجاد می‌شود ولی در اکثر نقاط شهر و به طور خاص در پنج منطقه شهری کدینگ‌های موجود به طور کلی حذف می‌شوند که این تغییرات زمانبر خواهند بود و باید با دقت کامل انجام شود، بنابراین در مناطقی مانند منطقه ۹ در نخستین گام تغییرات لازم صورت می‌گیرد، اما در سایر مناطق به صورت مرحله‌ای اقدام خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با ابلاغ این موضوع از سوی وزارت کشور در مدت باقیمانده سال جاری با آغاز سال ۹۸، ایجاد مناطق جدید در مشهد در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها