عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری مشهد در بودجه سال آینده هزینه سفر با اتوبوس و مترو را افزایش داده است.

شهناز رمارم ، عضو شورای اسلامی دوره پنجم شهر مشهد  در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: شهرداری مشهد در لایحه بودجه سال آینده هزینه سفر با اتوبوس و مترو را افزایش داده و برای اتوبوس مبلغ ۷۵۰تومان و برای مترو مبلغ ۸۰۰ تومان را پیشنهاد داده است .
وی با بیان اینکه مردم توان گران نشدن قیمت‌ها را ندارند، تصریح کرد: از آن جا که اغلب افرادی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند اقشار آسیب پذیری هستند وبا مشکلات اقتصادی زیادی مواجه می باشند این افزایش قیمت عادلانه نیست.
عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد افزود: از طرفی هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باید به گونه ای باشد که مردم در جهت استفاده از آنها ترغیب شوند و با فرهنگ سازی از تک سرنشینی اجتناب کنند.
وی اظهار داشت: ادعای شهرداری برای این افزایش قیمت آن است که بهای تمام شده سفرهای درون شهری با وسایل حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کرده است و یارانه ای که در این زمینه پرداخت می شود برای جبران این هزینه ها کافی نیست.
عضو شورای اسلامی  شهر مشهد تصریح کرد: این موضوع در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و موافقان و مخالفان این موضوع دلایل خود را عنوان کردند و قرار است بعد از طرح آن در کمیسیون تلفیق در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مطرح شود.
شایان ذکر است  بر اساس ضوابط و مقررات باید یک سوم هزینه‌های مترو و حمل و نقل عمومی توسط شهروندان، یک سوم توسط شهرداری و یک سوم هم توسط دولت پرداخت ‌شود و در صورتی که شهرداری هزینه این خدمات را افزایش دهد، در شرایطی که مردم از وضعیت اقتصادی مطلوبی برخوردار نیستند فشار بیشتری بر آنها وارد خواهد شد.

برچسب‌ها