مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: کمک های ساکنان خراسان رضوی به کمیته امداد با وجود تنگناهای اقتصادی ۳۴درصد افزایش یافته است.

کمک ساکنان خراسان رضوی به کمیته امداد ۳۴درصد افزایش یافته است

به گزارش قدس آنلاین ، حبیب الله آسوده در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: مستضعفان پایه و اساس انقلاب هستند و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز رهبر معظم انقلاب به رسیدگی بر محرومان تاکید دارند.

وی افزود: فقر در کمیته امداد تولید نمی‌شود و از کارکردهای نادرست و سو مدیریت‌ها ایجاد می‌شود که مداوای آن در نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد به انجام می‌رسد و اگر بخواهیم فقر را کنترل کنیم باید به اقتصاد مقاومتی توجه کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: افزایش فرصت اشتغال، کارآمدی مدیریتی، مردمی کردن رشد و توسعه، استفاده از نیروهای جوان انقلابی و جلوگیری از اشرافی گری موجب کاهش فقر در جامعه می‌شود.

آسوده خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۲۰ هزار خانواده در خراسان رضوی با جمعیت ۵۰۰ هزار نفر را داریم که این آمار ما را آرامش نمی‌دهد اما چاره‌ای نداریم و باید در این شرایط اقتصادی از محرومان حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: امسال بیش از ۲۵ درصد افزایش افراد تحت پوشش را در خراسان رضوی داشته‌ایم تا حداقل حمایت‌ها از محرومان انجام شود. توجه ما به رفع محرومیت در روستاها است و بازگشت معکوس را ترویج می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: ۴ هزار دانشجو در حال حاضر زیر پوشش کمیته امداد هستند و ۶ هزار بیمار صعب العلاج نیز خدمات لازم را از این نهاد حمایتی دریافت می‌کنند.

آسوده تاکید کرد: با اندک فرصت و سرمایه‌ای افراد زیر پوشش کمیته امداد خودشان ایجاد اشتغال می‌کنند و در حوزه علم و دانش پیشرفت سریع می‌کنند و رویکرد ما توزیع پول و ثروت نیست بلکه به دنبال توانمند کردن افراد هستیم.

وی گفت: با کمک آستان قدس رضوی و نیکوکاران در سال جاری ۱۲۰ هزار محروم از شهرهای مختلف کشور بدون دغدغه و پرداخت هزینه به زیارت بارگاه منور رضوی نائل شدند و ۱۰۰ هزار خدمت فرهنگی در حوزه تعلیم و تربیت انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به تهیه مسکن نیازمندان گفت: ۱۷۷۰ مسکن برای محرومان در شهرها و روستاها ایجاد و در اختیار مددجویان قرار گرفته است و سال آینده نیز قدم‌های بیشتری در این حوزه خواهیم برداشت.

آسوده تاکید کرد: باید باور داشته باشیم با سرمایه‌های کم هم می‌توانیم کارآفرین باشیم و چند نفر را زیر پوشش خود قرار دهیم که نمونه‌های آن در کمیته امداد وجود دارد.

وی بیان کرد: مردم با وجود همه سختی‌ها محرومان را فراموش نکردند و ۳۴ درصد میزان مشارکت‌های مردمی به کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی افزایش یافته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها