زنجان- جلسه شورای اداری استان با حضور مدیر کل بازرسی نهادهای اقتصادی و مالی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

ریشه فساد در انتصابات غلط است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین  علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان شامگاه امروز( یک شنبه) در جلسه شورای اداری با بیان اینکه فرصت‌های گذشته را نمی‌توان جبران کرد، گفت: در سیر حرکتی یکساله ارزشمندترین چیز (عمر)را هزینه کردیم که غیر قابل برگشت است.

نماینده ولی فقیه  با تاکید برعملکرد بهتر مدیران گفت: مدیر باید در میدان باشد چون نقطه قوت و ضعف هر نهادی به اسم مدیر تمام می‌شود و مدیران بایدعملکرد یکساله خود در راستای خدمت به مردم ارزیابی کنند.

وی با تاکید بر اینکه  مدیر نباید تنها به بودجه سازمان برنامه و بودجه چشم بدوزدافزود: مدیر میدانی مدیری است که در وزارتخانه به دنبال جذب اعتبارات باشد.

وی با بیان اینکه مدیران باید جهادی به مردم خدمت کنند و درمیدان عمل باشند گفت:مدیران در عمل به موازین دینی باید در صف اول باشند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی گفت:برخی ازمدیران به مسایل ارزشی و فرهنگی حساسیت و اهتمام ندارد.

خاتمی  به بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره کردوادامه داد: باید توجه بیشتری نسبت به این موضوع وجود داشته و در این رابطه کار گروه اتاق اندیشه  با محوریت جوانان  ونخبگان تشکیل شود.

ریشه فساد، ضعف، ناکارآمدی و انتصاب ناشایست است

محمد امین رضا زاده مدیر کل بازرسی نهادهای اقتصادی و مالی دفتر بازرسی نیز درجمع اعضای شورای اداری با بیان اینکه اجرای قانون منع به کار گیری  بازنشستگان باعث شد  مدیران باسابقه کشوربا قانون اجباری بازنشستگی از سیستم خارج شوند.  گفت  بازنشستگی  موجب شد که یک عده از مدیران با تجربه کنار گذاشته شوند و انتقادی که به این طرح وارد بود برخی مدیران به درستی تربیت نشده بودند.

رضازاده  با اشاره به اینکه در برخی از موارد به امر شایسته سالاری توجه نشده و رفیق بازی و فامیل بازی وجود دارد،یاد آورشد: اگر مشکلات اقتصادی را مهندسی معکوس کنیم به انتصابات برمی‌گردد.

رضازاده با تاکید بر اینکه ریشه فساد در رشوه و اختلاس به انتصابات نیز برمی‌گردد، گفت: یکی از ریشه‌های فساد انتصابات است.

وی با اشاره به اینکه انتصاب خوب بیش از ۵۰ درصد در امور موثر است،ادامه داد: اگر ما می‌خواهیم جلوی فساد را در کشور بگیریم باید به انتصابات دقت کنیم.

وی با بیان اینکه برای کاهش ریشه فساد باید با جرائم کوچک نیز برخورد شود، گفت: نخستین مرحله در مبارزه با فساد پیشگیری‌های فرهنگی، عدم وجود شرایط برای وقوع جرم  واقدامات قضایی است.

وی گفت: در واقع  فساد استفاده از قدرت برای منافع شخصی است وریشه فساد، ضعف، ناکارآمدی و انتصاب بد است.

حق نداریم با ایجادفضای امنیتی مطبوعات را در تنگنا قرار دهیم

موسوی معاون سیاسی و امنیتی اسبق استاتداری که بعد از دوسال   در جلسه شورای اداری مراسم تودیع اش برگزار شد گفت :یچ دولتی بری، از خطانیست ودر شرایط اقتصادی  باید از سیاه نمایی پرهیز شود اما در کنار آن باید  قصورات نیزگفته شود.

موسوی با ابراز به اینکه  حق نداریم با ایجادفضای امنیتی مطبوعات را در تنگنا قرار دهیم ،اظهارداشت:متاسفانه بسیاری از مدیران روزه سکوت گرفته اند.

وی گفت:همه جناح ها  باید در گذرگاه سخت و صعب العبور ه در کنلر هم تلاش کنند  تا ازاین شرایط عبور کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی اسبق استاتداری با اشاره به اینکه  جواب موشک، موشک نیست و  از بین  بردن یک جناح مشکلی را حل نمیکند اذعان داشت: ناامید کردن مردم با ساخت کلیپ های مختلف حاصلی جزتنفر  مردم ازدولت ندارد.

قامت دولت را با اطلاع رسانی نادرست مخدوش نکنید

فتح الله حقیقی استاندار زنجان نیزبا بیان اینکه  درسال ۹۸ بزرگترین وظیفه ما  استحکام وحدت همراه با ارامش و امید در جامعه است گفت:اولیت بندی مشکلات و دغد غه ها ی میشعی مردم را به شکل عملیاتی بسنجیم که در زندگی مردم نمود پیداکند.

حقیقی خطاب به مدیران استانی گفت:اقدامات مسولان خنثی کننده همدیگر نباشد چرا که در سال آینده بیگانگان بیش ازگذشته  تمام عزم خودرا برای سیاه نمایی در کشور بکار خواهند بست.

وی با بیان اینکه سامانه سامد ملاقات مردمی و بازدیدهای سرزده در جامعه بازتاب خوبی داشته است ادامه داد:قامت دولت را با اطلاع رسانی نادرست مخدوش نکنید.

 استاندار زنجان با اذغان به اینکه مردم صداقت، همر نگی و ساده زیستی را می پسندند گفت: مردم از دروغ و حقه بازی بیزارند.

حقیقی با اشاره به برگزاری جلسات محوری ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد رفع موانع تولید درواحدهای تولیدی گفت:فرمانداران باید بدانند که توسعه شهرستانها  در گرو مثلث (استاندار،امام.جمعه و فرمانداران) است.

وارث مدیرانی که شجاعت و قدرت کافی برای اجرای قانون ندارند،نباشیم

استاتدار زنجان انتخابات سال ۹۸  را اتفاق بزرگ و سرنوشت ساز عنوان کرد و افزود: به  هیچ کس اجازه نخواهیم داد بیشتر ازمدارقانون طلب کند.

وی افزود:فرمانداران  بایستی بدانند با هر گونه سواستفاده از فضا ی دولتی برای تبلیقات برخورد خواهدشد.

حقیقی به تشکیل  ستاد گام دوم انقلاب اشاره کردوگفت:هفته آینده  نخستین جلسه این ستاد با حضور نخبگان مدیران و حوزوی ها برگزار خواهد شد تا به نقشه راه در راستای چابک سازی بر مبنای فرمایش رهبری برای حل مشکلات و توسعه استان قدم برداریم .

استاندار گفت:مردم ازما انتظارندارند وارث مدیرانی باشیم که شجاعت و قدرت کافی برای اجرای قانون ندارند.

مدیران پروازی رسمیت ندارد

حقیقی ادامه داد: باید تا ۳۱ فروردین نقشه راه عملیاتی کنیم و ۵ طرح مهم، تاثیر گذار و قابل سنجش  توسط هر دستگاه  ترسیم شود و فایلهای آن درسایت استانداری قراربگیرد.

استاندار زنجان با انتقاد شدیداز مدیران پروازی گفت:مدیران پروازی  شهرستانها دیگر رسمیت ندارند و باید تا پایان اسفند تکلیف مدیران پروازی شهرستانها روشن شود  و گرنه بافرمانداران برخورد خواهد شد.

حقیقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه توزیع گوشت مرغ از ۲۰ آبان ۹۷ تاکنون در استان باد قیمت مصوب  ۱۱۵۰۰ تومان بوده است اضافه کرد: طی این مدت ۲ هزار ۵۵۰ تن گوشت مرغ توزیع شده است و مردم استان در مقایسه با کشور   ۸ میلیارد ۸۲۰ میلیون تومان  کمتر پول مرغ داده اند.

وی  گفت: عدم وجود ۴ محور ( تثبیت قیمت مرغ  کشور- نظارت درست و دقیق ، انصاف مرغدران ، کشتارگاهها ،فروشندگان  و همکاری مردم )  چرخه مرغ را مختل میکند.

حقیقی یادآورشد: هیچ تعهدی نسبت به مرغداران  در خصوص نهاده ها نداریم و به تعهد ۸ هزارتنی عمل کردیم.

خدابخش مرادی ناقچی  معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی  استانداری زنجان نیزبعد از معارفه در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره  به اینکه زیرساختهای اقتصادی و عمرانی  خوبی در استان وجود دارد گفت: یک چهارم جمعیت  این استان جوان است

مرادی با اشاره به  جایگاه معنوی استان و پایتخت شور و شعور حسینی افزود: فضای معنوی حاکم در استان  سه هزار شهید و هفت هزارجانباز را تقدیم انقلاب کرده است.

 وی یادآور شد: امروز نیاز استان به مقوله توسعه در حوزه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی بیش ار پیش احساس می شود  و باید مشارکت همه اقشار با  بهره گیری از همه امکانات و بستر سازی را فراهم  کنیم.

مردای  ادامه داد:ما باید سرمایه اجتماعی واعتمادعمومی رادر سایه خدمت عالمانه ، مدبرانه ،ارتباط صمیمی و خدمت صادقانه محقق کنیم  و مردم  باید شاهد حضور عالمانه ما باشند.

وی به ارتقا امنیت و بستر سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود :سرمایه گذار باید خدمت عالمانه را از طرف مسئولین احساس کند.

گفتنی است در پایان از خدمات موسوی معاون  سابق سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان  تقدیر شد و خدابخش مرادی به عنوان معاون جدید سیاسی امنیتی استانداری معرفی شد.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها