حمید رضا پایدارفر گفت: مرکز تحقیقات سالمندی اردکان طرح غربالگری سلامت در تمام ابعاد ازجمله جسمانی، روان‌شناختی و اجتماعی را برای ۴۰۰۰ سالمند اردکانی را اجرا می کند.

طرح غربالگری سلامت برای ۴۰۰۰ سالمند اردکانی اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نشست هم اندیشی روسای ادارات بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکان در راستای همگرایی و تحقق بخشیدن به اهداف مشترک بهزیستی و کمیته امداد در محل دفتر رئیس بهزیستی اردکان برگزار شد.

حمید رضا پایدارفر، رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان  در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس و کارشناسان کمیته امداد امام خمینی (ره) در اداره بهزیستی،  گفت: اهداف نزدیکی بین بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره ) وجود دارد و هر دو نهاد جهت ایجاد شرایط بهتر برای جامعه هدف و ارتقاء خدمات رسانی به مددجویان و جلب مشارکتهای مردمی جهت توانمندسازی مددجویان تلاش می کنند و تعامل این دو نهاد می تواند سازنده و راه‌گشا باشد.

وی افزود: بهزیستی سازمان حمایتی و تخصصی است و خدمات ممتاز و شایانی را در جهت بهبود و ارتقا زندگی مددجویان ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، پیشگیری از معلولیت ، اعتیاد ، مشاوره و معلولین و زنان  سرپرست خانوار و …ارائه می دهد.

 حمید رضا پایدارفر اظهار داشت: بهزیستی در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با ایجاد پایگاههای خدمات اجتماعی در محله های آسیب خیز و جذب مشارکت اهالی و معتمدین این محلات خدمات تاثیر گذاری در اطلاع رسانی و آگاه سازی افراد در زمینه آسیب‌ها، انجام داده است.

وی یادآور شد: در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نیز با راه اندازی خط ۱۲۳ فوریت‌های اجتماعی و ارائه خدمات تخصصی و آنی در زمان بروز بحران در محل اعلام شده و ارجاع به مراکز مربوطه و خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰صدای مشاور در زمینه مسائل فردی، خانوادگی و اجتماعی فعالیت می نمایند.

پایدارفر افزود: در بحث سالمندان که بیش از ۹ درصد جمعیت شهرستان اردکان را تشکیل می دهند مرکز تحقیقات سالمندی اردکان طرح غربالگری سلامت در تمام ابعاد ازجمله جسمانی، روان‌شناختی و اجتماعی را برای ۴۰۰۰ سالمند اردکانی را اجرا می کند که سالمندان تحت حمایت بهزیستی و کمیته در اولویت این طرح  هستند تا آنطور که شایسته است به این قشر عزیز خدمات مطلوب و موثر ارائه شود.

محمدرضا  خلیلی، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکان نیز در این نشست، گفت: کمیته امداد و بهزیستی به دلیل ارائه خدمات مشترک می توانند تعاملات بیشتری با هم داشته باشند و در سایه ی همدلی و همفکری راهکارهای جدیدی را برای ارائه ی هرچه بهتر و بیشتر خدمات به محرومین پیش بینی کنند.

خلیلی مجموعه مردمی و مؤثر بهزیستی و کمیته امداد را  دو بال حمایتی نجات بخش و امداد رسان به جامعه محرومین و نیازمندان  دانست و افزود: ضرورت یک تبادل نظرهایی احساس می شود که بتوان بصورت مکمل با بهزیستی گام های خوبی در مسیر ارائه خدمات مطلوب تر به مددجویان برداشته شود و مشکلات آنان کاهش پیدا کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکان  اظهار داشت: اینکه هرساله تعدادی افراد نیازمند را توانمند کنیم از افتخارات ما است و باید از افرادی که نیازمند واقعی هستند ، بهترین مددکاری به عمل آید تا فقر در جامعه ریشه‌کن شود.

وی تصریح کرد: در حقیقت هنر در افزایش تعداد مددجویان نیست بلکه هدف ارتقای سریع مددجویان است به شکلی که از دایره مددجویی خارج شده و خودشان توانمند شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها