رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد گفت: ۵۰ فراخوان سرمایه‌گذاری و احداث پروژه‌های تفریحی و رفاهی و فرهنگی و خدماتی به ارزش ۲۶۰۰ میلیارد تومان منتشر شده است.

۵۰ فراخوان سرمایه‌گذاری پروژه‌های تفریحی و فرهنگی در مشهد منتشر شد
 
به گزارش قدس آنلاین، احمد نوروزی صبح امروز در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای شهر مشهد اظهار داشت: سمت و سوی پروژه‌های شهر که صرفا به خواست سرمایه‌گذار در بافت مرکزی شهر بوده به سمت پروژه‌ها و سرانه‌های مورد نیاز شهر است.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد گفت: پروژه‌های تفریحی بسیار خوبی در این فضا در شهر آغاز شده و توقع از شهرداری تسهیل شرایط ورود سرمایه گذار است.

نوروزی افزود: مشهد شهر زیارت و زائر است؛ باید برای تامین شرایط مطلوب در این زمینه تلاش کنیم تا زمان ماندگاری زائر افزایش یابد، کاهش این ماندگاری به معنی کاهش ارزش سرمایه‌گذاری، کاهش چرخش اقتصادی، بیکاری و رکود است. مشکل بیکاری امروز مشهد ناشی از ضعف مدیریت است و نمی‌توانیم گناه آن را به گردن دیگری بیاندازیم.

وی گفت: مطلقا نباید دنبال چیزی برای رقابت با موضوع زیارت بیاندیشیم بلکه باید برای مقوله زیارت دنبال مکمل‌هایی باشیم تا اوقات فراغت زائر را پر کنیم و برغنای سفر وی بیافزاییم تا هم زائر از بلاتکلیفی در بازارهای شهر نجات یابد و هم از رونق فروش کالای بی کیفیت چینی به عنوان سوغات متبرک مشهد جلوگیری کرده باشیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: در مدت اخیر اقدامات بسیار خوبی جهت جذب سرمایه گذار انجام شده و امروز 50 فراخوان سرمایه گذاری و احداث پروژه‌های تفریحی و رفاهی و فرهنگی و خدماتی به ارزش 2600 میلیارد تومان منتشر شده است.

وی تصریح کرد: در جهت اعتمادسازی بین سرمایه‌گذاران نیز با پیگیری و مذاکرات فراوان بیش از 20 پروژه سرمایه‌گذاری که مدت‌ها متوقف مانده بود و سرمایه 3200 میلیارد تومانی خوابیده در آن بلوکه شده بود رفع مشکل و بازشروع شد.اقدامات بسیار مثبتی مانند سازمان بازآفرینی فضاهای شهری، ساخت چند هزار مسکن ارزان قیمت، برنامه‌های حمایتی از مشاغل خرد و خانگی و... از سایر اقدمات دوره جدید مدیریت شهری بوده که در راستای بازگشت رونق به اقتصاد شهر انجام شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها