البرز - ایرج حریرچی بابیان اینکه اکنون کیفیت امکانات و تجهیزات بیمارستانی استان البرز با پیش از سال ۹۲ قابل مقایسه نیست، گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز باید در بازه زمانی معقول بیش از ۹۵ درصد بیماران را در استان درمان کنند، ونبایستی هیچ یک از بیماران را برای درمان به تهران انتقال دهند.

امکانات بیمارستانی البرز با ۵ سال گذشته قابل مقایسه نیست

ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز (دوشنبه) در آئین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز که درسالن اجتماعات دانشکده پزشکی البرز برگزار شد، اظهار کرد: طبق بررسی های صورت گفته، تا بیش از سال ۹۲بسیاری از بیماران البرز به علت کمبود تخت بیمارستانی روی صندلی ها درمان و مداوا می شدند.

وی افزود: به دنبال بازدید های میدانی مسئولان وزارت بهداشت و درمان از وضعیت درمانی استان البرز، اقدام لازم برای توسعه و تجهیز بیمارستان های این استان در دستورکار قرار گرفت.

معاون وزیر بهداشت  با بیان اینکه اکنون کیفیت امکانات و تجهیزات بیمارستانی استان البرز با پیش از سال ۹۲ قابل مقایسه نیست، افزود: با پیگیری های رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی البرز برای دریافت امکانات تحولی شگرف در این بخش حاصل شده که ستودنی است و بایستی قدردان خدمات وی باشیم.

حریرچی خاطرنشان کرد: شاخص خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق شهری و روستایی استان البرز بهبود یافته و شاهد تحول اساسی در این بخش هستیم هر چند که تا وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد.

وی افزود: امروز وضعیت اقتصادی کشور در شرایط خاصی قرار گرفته است و تحریم های تحمیل شده سبب فشار به اقشار مختلف جامعه شده و خدمات دهی به مردم در این وضعیت امری خطیر است.

معاون وزیر بهداشت دربخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۳۵ درصد مراجعه به داروخانه ها بدون نسخه و تجویز پزشکی است، گفت: این رویه خطرناکی است که باید آن را مدیریت کرد.

حریرچی گفت: در تمام هزینه ها باید محرومان را در نظر گرفت، هیچ کاری در حوزه سلامت نباید کرد مگر اینکه فقرا از آن بهره مند شوند.

وی در پایان با تاکید  بر اینکه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز باید عهد ببندند که در بازه زمانی معقول بیش از ۹۵ درصد بیماران در استان درمان شوند، گفت: نبایستی هیچ یک از بیماران برای درمان به تهران انتقال دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها