یزد - حمیدرضا پایدارفر گفت: آنچه در ازدواج تاثیرگذار است، آموزش است و آموزش پیش از ازدواج و آموزش مهارت های زندگی در تحکیم بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق نقش موثری دارد.

آموزش در تحکیم بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق نقش موثری دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمیدرضا  پایدارفر رئیس اداره بهزیستی اردکان، در نشست پرسش و پاسخ  پویش اجتماعی ازدواج اظهارداشت: آنچه در ازدواج تاثیرگذار است، آموزش است، و آموزش پیش از ازدواج و آموزش مهارت های زندگی در تحکیم بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق نقش موثری دارد.  

وی یکی از مهمترین راهکارهای اساسی برای کاهش معضل طلاق در جامعه ارائه آموزش‌ های مهارت‌های زندگی دانست و افزود: آموزش‌های قبل از ازدواج و مشاوره می‌تواند گامی مهم در جهت کاهش معضل طلاق باشد.

پایدار از آمادگی همه جانبه بهزیستی در همکاری با دانشگاه و سایر دستگاه های ذیربط  در جهت برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، آموزش مهارتهای زندگی و آموزش های پیش از ازدواج و آموزش خانواده و ... تارسیدن به نتیجه مطلوب از طریق تامین نیروی متخصص آموزشی و مشاوره ای و نیز تهیه بسته های فرهنگی خبرداد و در این زمینه قول مساعد داد.

وی تصریح کرد: ۱۰ موسسه فعال در حوزه پیشگیری و یک مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی شامل خط تلفن اورژانس اجتماعی ( ۱۲۳) و یک تیم خدمات سیار اجتماعی در شهرستان اردکان فعالیت دارند و اماده همکاری در این زمینه هستند.

آموزش مهارت های زندگی زناشویی و همسرداری دردانشگاه، ترویج ازدواج های دانشجویی، نحوه پرداخت وام های ازدواج، معضل اعتیاد و اثرات سوء آن درفروپاشی خانواده ها، آموزش شیوه مدیریت اقتصادیی در خانواده و...  از عمده سوالات و دغدغه های بود که توسط نمایندگان دانشجویان در کارگاه آموزشی مهارتهای زندگی قبل از ازدواج در دانشگاها و مدارس مطرح شد.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها