‌البرز - علی اصغر کمالی زاده با اشاره به اینکه مجوزعرضه ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق بهادار از شورای شهر کرج دریافت شده است، گفت:برای تقویت حمل ونقل عمومی شهر ۳۰ دستگاه اتوبوس خریداری‌شده و به ۲۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

٢٠٠ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل کرج اضافه می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی‌اصغر کمالی زاده شهردار کرج صبح چهارشنبه در آئین توسعه فاز اول حمل‌ونقل عمومی شهر کرج،  با اشاره به اینکه دولت طی سال‌های گذشته به حوزه حمل‌ونقل عمومی یارانه اختصاص داده می شد، گفت: ‌متاسفانه از سال ۸۹ این یارانه از سوی دولت قطع  شد و دیگر اتوبوسی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه نشد.

وی افزود: پس از قطع سهمیه دولتی برای کمک به خرید اتوبوس‌های جدید، ‌مقرر بود هزار دستگاه در سال ۸۹  به ناوگان عمومی شهر کرج اضافه شود اما به ۴۰۰ دستگاه رسید.

شهردار کرج با اشاره به اینکه شهرداری کرج برای خرید اتوبوس‌های جدید با چند شرکت مذاکراتی داشت، گفت: با حمایت شورای شهر و تخصیص اعتبارات لازم تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی با محوریت خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس منعقد شد.

کمالی زاده  گفت: در فاز نخست تعداد ۳۰ دستگاه اتوبوس به ارزش ۴۵ میلیارد تومان به سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر افزوده‌شده که در خطوط اصلی و پرتردد شهر استفاده خواهد شد.

وی ‌با تأکید بر اینکه کرج به هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد، افزود: کرج با استانداردهای لازم حوزه حمل‌ونقل عمومی فاصله زیادی دارد و در تلاش هستیم تا این فاصله کمتر شود.

کمالی زاده به پروژه قطار شهری کرج  در خط دو اشاره کرد و گفت:  ‌خوشبختانه این پروژه فعال است و مجوز انتشار ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت از سوی شورای شهر به شهرداری داده شده است.

وی به موافقت  بانک مرکزی با انتشار ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت قطار شهری کرج خبر داد و گفت: درسفر ریاست جمهوری برای پروژه قطار شهری کرج، کل اعتبار مصوب شده ۱۸۶ میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های استانداری ۷۰ میلیارد تومان تخصیص داده‌شده است.

کمالی زاده خاطرنشان کرد: پس از تعطیلات نوروز حجم نقدینگی به پروژه تزریق و عملیات اجرایی باقوت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد و می‌توانیم شش و نیم کیلومتر از خط دو این پروژه را تا دو سال آینده به بهره‌برداری ‌برسانیم.

شهردار کرج به لایحه‌ای که روز گذشته در شورای شهر تصویب‌شد اشاره کرد و گفت: طبق این مصوبه ۱۵ رام قطار به پروژه قطار شهری کرج اختصاص خواهد یافت که پس از تائید شورای عالی فنی کشور عملیاتی خواهد شد.

وی ‌در پایان گفت: علی اصغر کمالی زاده با اشاره به اینکه مجوزعرضه ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق بهادار از شورای شهر کرج دریافت شده است، گفت: در حال حاضر ۳۰ دستگاه اتوبوس خریداری‌شده و به ۲۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها