هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا بازهم به کام سرخ آبی ها نبود. استقلال در آزادی یک بر یک مقابل العین متوقف شد و پرسپولیس با گل آفسایدی که دقیقه 93 دریافت کرد مقابل السد شکست خورد.حالا دو غول پایتخت ایران در ته جدول گروه های خود به خواب زمستانی رفته اند.

خواب زمستانی استقلال و  پرسپولیس در قعر

جواد رستم زاده/ هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا بازهم به کام سرخ آبی ها نبود. استقلال در آزادی یک بر یک مقابل العین متوقف شد و پرسپولیس با گل آفسایدی که دقیقه 93 دریافت کرد مقابل السد شکست خورد.حالا دو غول پایتخت ایران در ته جدول گروه های خود به خواب زمستانی رفته اند.

  غفلت آبی ها
استقلال تهران در روزی که برای نخستین بار در فصل جدید لیگ قهرمانان مقابل هوادارانش بازی می کرد پس از 90 دقیقه مبارزه با العین با نتیجه یک بر یک بازی را به پایان رساند. وینفرد شفر برای به دست آوردن نخستین پیروزی آسیایی خود در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا با ترکیبی هجومی تیمش را به داخل زمین فرستاد تا در خانه با عبور از سد تیم العین ضمن جبران شکست تاریخی این تیم، هواداران استقلال را به آینده این تیم در فصل جاری امیدوار کند اما بد شانسی استقلالی ها و بی دقتی بازیکنان خط حمله استقلال مانع از کامیابی آبی‌ها شد.
شاگردان وینفرد شفر در حضور بیش از ۵۰ هزار هوادار خودی، بازی را هجومی و بهتر از حریف آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی روی ارسال زکی‌پور، گادوین منشا بالاتر از مهند، با ضربه سر دروازه العین را تهدید کرد. دقیقه ۳۱، ایسما شوتش بعد از برخورد به حریف به کرنر رفت. کرنر پاتوسی خطرناک‌تر بود و ضربه سر ایسما به تیر دروازه خالد عیسی برخورد کرد تا بازی با تساوی بدون گل در نیمه نخست به پایان برسد.استقلالی ها نیمه دوم را توفانی آغاز کردند که این موضوع گل نخست را برای آنها به ارمغان آورد. ارسال پاتوسی از روی نقطه کرنر و ضربه سر دیدنی فرشید باقری استقلال را به گل نخست خود رساند.بعد از این باز هم استقلال روی دروازه میهمان فشار آورد اما العینی ها هوشمندانه دفاع کردند و دل به ضد حملات دوختند. اتفاقا روی یکی از این حملات بود که چیوتانی در دقیقه 85 موفق شد دفاع آبی ها را غافلگیر کند و گل تساوی را به ثمر رساند.این گل آب سردی بود بر پیکره تب دار آزادی.این در حالی بود که الهلال در بازی زیبا موفق شد الدحیل را سه بر یک قلع و قمع کند و در صدر گروه قرار بگیرد.

  ادامه بدشناسی سرخ ها
تیم فوتبال پرسپولیس هم در قطر به مصاف السد رفت که علی رغم موقعیت های فراوان السد، پرسپولیس مقابل حملات این تیم مقاومت کرد و دروازه بیرانوند تا ثانیه‌های پایانی بسته ماند. اما دقیقه 93 و روی اشتباه مهلک داور بونجاح موفق شد گل آفسایدی را به ثمر برساند و سه امتیاز این بازی را به حساب میزبان واریز کند. در این بازی که ژاوی غایب بود بیرانوند عملکرد خیره کننده ای داشت و مقابل حملات بی محابای حریف قطری تا آخرین ثانیه جانانه ایستادگی کرد. سرخ ها در این بازی بی آزار نبودند و چند بار تا آستانه فتح دروازه السد پیش رفتند که ضربات بودیمیر، علیپور و کامیابی نیا با بدشانسی به بیرون رفت.این دومین گلی است که پرسپولیس با اشتباه محرض داوران دریافت می کند. سرخ ها هم با این باخت با یک امتیاز در قعر جدول گروه خود قرار گفتند. در همین گروه پاختاکور یک بر صفر الاهلی را شکست داد تا صدرنشین غیره منتظره گروه باشد.
 

برچسب‌ها