مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: براساس بازدید و آزمونهای صورت گرفته از دستگاههای توزین سبک اصناف استان در سال جاری، ۹۶ درصد این ترازوها مطابق استانداردهای مورد نظر بوده است.

ترازوی۹۶ درصد از مغازه داران خراسانی میزان است

به گزارش قدس آنلاین ؛ علیرضا جمیع روز چهارشنبه  افزود: سال گذشته ۲۰ هزار و ۹۰۰ بازدید از واحدهای صنفی خراسان رضوی برای آزمون ترازوها صورت گرفت که امسال این رقم تاکنون به ۲۲ هزار مورد افزایش یافته است.

وی با بیان این که در حوزه دستگاههای توزین، بر خلاف سایر موارد دستگاههای سالم برای پیشگیری از دستکاری پلمپ می شود ادامه داد: در همین راستا هفت هزار و ۶۹۸ دستگاه ترازوی سالم پلمپ گذاری شده است.
مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: برای ترازوهای منطبق با موازین استاندارد، گواهینامه تایید انطباق نیز صادر می شود و به دارندگان ترازوهای غیر منطبق با موازین استاندارد نیز مهلت داده می شود تا موازین مورد نظر را رعایت کنند و در بازرسی مجدد بازرسان استاندارد گواهینامه تایید را اخذ کنند.
جمیع افزود: سال ۹۶ پنج هزار و ۳۳۸ آزمون از نازلهای سوخت مایع و جایگاههای سوخت سی ان جی انجام شده است که امسال این رقم تاکنون به پنج هزار و ۵۰۰ مورد افزایش یافته است و عملکرد ۹۵ درصد این نازلها با معیارهای استاندارد تطبیق داشته است.
۱۶۵ هزار و ۸۰۷ واحد صنفی دارای پروانه کسب و پنج هزار و ۷۴۵ واحد صنعتی در خراسان رضوی فعالیت می کنند.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها