«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، از پارلمان کشورهای متجاوز به یمن خواست تا همانند مجلس سنای آمریکا مشارکت دولت‌های خود را در جنگ یمن محکوم کنند.

درخواست "محمد علی الحوثی" از پارلمان کشورهای متجاوز به یمن

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، با تصویب قطعنامه سنای آمریکا برای قطع حمایت دولت واشنگتن از ائتلاف متجاوز به یمن، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمنی از پارلمان‌های کشورهای متجاوز به یمن نیز خواست تا اقدام مشابه مجلس سنا را انجام دهند.

او در صفحه توئیتر خود نوشت: از سیاسیون و نمایندگان کشورهای متجاوز می‌خواهیم تا همانند نمایندگان مجلس سنای آمریکا، به دولت‌های خود برای توقف مشارکتشان در جنگ یمن فشار بیاورند.

او در ادامه رأی مجلس سنای آمریکا را یک پیروزی برای یمن و در مخالفت با جنایت‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان سعودی و امارات در یمن و محاصره این کشور دانست.

نمایندگان سنای آمریکا که اکثریت آن را جمهوری‌خواهان تشکیل می‌دهند، روز گذشته (پنج‌شنبه) با 54 رأی موافق و 46 رأی مخالف، خواستار توقف حمایت‌های آمریکا از عربستان سعودی و امارات در جنگ یمن شدند.

جنگ یمن به زودی وارد پنجمین سال خود خواهد شد. کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها