سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق در عراق متذکر شد که شکست سیاسی آمریکا در عراق سنگین‌تر از شکست نظامی‌اش است.

 عصائب اهل الحق: شکست سیاسی آمریکا در عراق سنگین‌تر است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق- وابسته به الحشد الشعبی- در عراق، روز گذشته به گزارش وزارت خارجه آمریکا، که نیروهای الحشد الشعبی را به «ارتکاب به قتل» متهم کرده است، واکنش نشان داد.

الربیعی به شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» گفت: «گزارش اخیری، که وزارت خارجه آمریکا منتشر و در آن به الحشد الشعبی اهانت کرده است، تأکید می‌کند که ایالات متحده به این یقین رسیده است که شکست سیاسی‌اش در انتخابات اخیر در عراق( با پیروزی فراکسیون‌های مخالف آن) سنگین‌تر از شکست نظامی‌اش در این کشور است.»

الربیعی افزود: «چنین گزارش‌ها و مواضع آمریکا، الحشد الشعبی و فراکسیون‌های سیاسی را به عقب‌نشینی از اهداف‌شان هرگز سوق نمی‌دهد و الحشد الشعبی هرگز بخشی از محور واشنگتن نخواهند بود؛ محوری که هدفش تضعیف عراق است.»

«علی الحسینی» سخنگوی رسمی الحشد الشعبی( در محور شمال) نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومه» عراق، به گزارش وزارت خارجه آمریکا واکنش نشان داد. او از «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق خواست سفر آمریکا را احضار و یادداشت اعتراض شدید بغداد به دلیل موضع‌گیری اخیر واشنگتن در مورد این تشکل مردمی عراق، به او داده شود.

وزارت خارجه آمریکا، روز جمعه در گزارشی درباره حقوق بشر در سال ۲۰۱۸، نیروهای الحشد الشعبی را به اقدامات خودسرانه متهم کرده است.

مقامات و رهبران سیاسی عراق بارها به اتهامات آمریکایی علیه الحشد الشعبی، که نقش مهم در شکست دادن داعش در عراق ایفا کردند، هشدار داده و تاکید کرده‌اند که الحشد الشعبی سازمانی است طبق قانون، تحت امر فرماندهی کل نیروهای مسلح است.

منبع: تسنیم

انتهای یپام/

برچسب‌ها