رحمانی فضلی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی ارتفاع آب در مناطق سیل زده استان گلستان گفت: کمیته‌ای طی مدت ۱۰ روز ارزیابی خسارت وارده به منازل مسکونی سیل‌زدگان استان گلستان را انجام خواهد داد تا بتوانیم در اسرع وقت به آنها کمک کنیم.

طی ۱۰ روز خسارات وارده به منازل مسکونی سیل زدگان ارزیابی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان در خصوص مشاهدات میدانی، روند امدادرسانی و آخرین وضعیت سیل زدگان استان گلستان اظهار کرد: امروز بازدید میدانی از تمام مناطق سیل‌زده استان گلستان داشتم، همچنین بازدیدی از سدهای استان گلستان اعم از گرگانرود و اترک انجام گرفت.

وی از کاهش ارتفاع آب در منطقه سیل زده آق‌قلا خبر داد و تصریح کرد: امروز اتفاق خوبی که افتاد این بود که ورودی آب به منطقه آق قلا کاهش پیدا کرده است، خروجی سد وشمگیر که ۳۰۰ متر مکعب بود اکنون به ۹۰ متر مکعب رسیده که در کاهش میزان آب در آق قلا موثر است، خروجی آب با اقدامات انجام شده و بازگشایی مسیر روند خوبی پیدا کرده است.

وزیر کشور با بیان اینکه آب به سرعت از منطقه سیل زده آق قلا در حال تخلیه شدن است، افزود: ۵۰ درصد کاهش ارتفاع آب در مناطق سیل زده استان گلستان داشتیم، سطح کمک‌رسانی و اقدامات فنی و مهندسی افزایش پیدا کرده است و با آمدن نیروهای نظامی به منطقه تقسیم کار جدیدی اتفاق افتاد.

رحمانی فضلی ادامه داد: اولویت اول ما خروج آب از منطقه آق قلا است که با مسؤولیت سپاه انجام می‌گیرد، در زمینه تجهیزات وامکانات نیز مسوولیت را به وزارت راه و شهرسازی واگذار کردیم، تامین چادر و پتو و اقلام غذایی به هلال احمر واگذار شده است.

وی بیان کرد: تامین امنیت هم به شورای تامین واگذار شده است، که موظف به انجام وظیفه هستند، کمیته اطلاع رسانی هم به عهده صدا و سیما است.

وزیر کشور تصریح کرد: در گرگان و گنبدکاووس منازل تا یک متر آبگرفتگی داشته است، ۹۰ درصد منازل در این منطقه از آب تخلیه شده و مردم در حال آماده سازی برای رفتن به منازل هستند.

رحمانی فضلی افزود: انتظار مردم این است که به آنها کمک شود، کمیته‌ای ظرف ۱۰ روز ارزیابی خسارت وارده به مردم سیل زده استان گلستان را انجام خواهد داد تا ما بتوانیم در اسرع وقت به آنها کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حتما وزارت نیرو و هواشناسی در ارتباط مستقیم با یکدیگر باشند، گفت: اعلام بارش‌ها را از دوشنبه داریم که باید اطلاعات دقیق‌تری در این خصوص اعلام شود.

وزیر کشور با بیان اینکه استان گلستان تجلی وحدت، هماهنگی و انسجام شده است، تاکید کرد: همه به دنبال حل مشکلات هستند، از صبوری و همدلی مردم تشکر می‌کنم، علمای منطقه در آرام سازی مردم نقش خوبی داشتند.

رحمانی فضلی گفت: دستگاه‌های اجرایی هر آنچه ظرفیت کار داشتند وارد صحنه کردند، در زمینه کمک رسانی هم دستگاه‌های ملی امکانات‌شان را ارسال کردند، کمک های مردمی خوبی به مردم سیل زده انجام گرفته اما انتظار است که کمک‌ها به صورت نقدی باشد، مواد غذایی به اندازه کافی وجود دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها