بخشدار کوهسرخ گفت: زلزله رخ داده دراین منطقه تاکنون خسارات جانی و مالی در برنداشته است.

70درصد بافت مسکونی منطقه کوهسرخ ناایمن است

مجید کاریزنوئی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: زلزله ۳.۹ ریشتری که امروز در شهر ریوش مرکز بخش کوهسرخ از توابع شهرستان کاشمر رخ داد تاکنون هیچ گونه تلفات جانی  و خسارت مادی در برنداشته است.

وی با بیان اینکه مرکز این زلزله در شهر ریوش رخ داده است، افزود: با توجه به اینکه خودم در منطقه سکونت دارم به محض رخ دادن این اتفاق با دهیاران تماس تلفنی برقرار کرده و خواستار اطلاع رسانی و اماده باش به روستائیان شدم وتاکنون  طبق گزارش ها و استعلام هایی که به بخشداری ارائه شده است و همچنین تیم های ارزیابی که به مناطق مختلف بخش کوهسرخ فرستاده شده اند این زلزله خوشبختانه تاکنون خسارات جانی و مالی در برنداشته است.

کاریزنوئی با بیان اینکه این منطقه بالغ بر 31 هزار نفر جمعیت دارد، ادامه داد: 70درصد بافت مسکونی منطقه کوهسرخ ناایمن است و علی رغم اینکه اقدامات ترغیبی و تشویقی زیادی برای مقاوم سازی بافت مسکونی در منطقه صورت گرفته است اما چون در حافظه تاریخی اهالی منطقه رخ دادن زلزله قوی وجود ندارد رغبت چندانی به استفاده از تسهیلات و مقاوم سازی بافت مسکونی خود ندارند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری همچنین به دلیل بارندگی های بی سابقه و وقوع سیلاب، خسارت هایی در زمینه های مختلف از جمله راه ها،  قنات ها، بخش کشاورزی و دام در بخش کوهسرخ رخ داد که گزارش آن به طور کامل و مفصل به ستاد بحران استان خراسان رضوی ارسال گردید و امیدواریم جبران این خسارت ها به زودی صورت بگیرد .  

کاریزنوئی ادامه داد: بخش کوهسرخ  از ظرفیت های گوناگون در زمینه های مختلف برخوردار است و نیاز است که مسئولان استانی توجه بیشتری به این منطقه داشته باشند.

برچسب‌ها