عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: کسانی که به بیت المال و به حقوق نظام و انقلاب چه در بعد سیاسی و فرهنگی خیانت می کنند؛ طبیعی است که باید دادگاه های این افراد به صورت علنی برگزار و محاکمه شوند و این مسئله اعتماد مردم را نسبت به قوه قضائیه بیشتر می کند.

برگزاری علنی دادگاه "غارتگران بیت المال" سبب جلب اعتماد مردم به قوه قضائیه میشود

به گزارش قدس آنلاین، احمد سالک در پرسش به پاسخی مبنی بر اینکه برگزاری دادگاه های علنی مفسدان اقتصادی چه تاثیری بر جلب اعتماد مردم نسبت به قوه قضائیه دارد، اشاره کرد و گفت: امیدوارم که حجت الاسلام رئیسی با ریاست خود بر منصب دستگاه قضایی با قدرت اجرایی که در وجود ایشان سراغ داریم و با سابقه ای که در قوه قضائیه داشتند؛ بتوانند با یک برنامه ریزی دقیق پالایشی را در قوه قضائیه بوجود آورند.

اگر مشکلات مردم در دستگاه قضایی برطرف شود اعتمادشان نسبت به این قوه جلب می شود

وی افزود: مردم همچنان در انتظار هستند که مثل گذشته با مفاسد اقتصادی و غیر اقتصادی و موجب نگرانی مردم می شوند،با تدبیر و به کارگیری قضات دلسوز و انقلابی تحولی را بوجود آورند.

نماینده مردم اصفهان به مسائلی که سبب جلب اعتماد مردم نسبت به قوه قضائیه می شود، اشاره تصریح کرد: جلب اعتماد مردم نسبت به قوه قضائیه در این است که مشکلات آنها در دستگاه قضایی برطرف شود و همه اینها هم به برگزاری دادگاه های علنی مربوط نمی شود.

برگزاری دادگاه های علنی و غیرعلنی ضابطه قانونی دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: وقتی که مردم مراجعه می کنند به دادگاهای سراسر کشور به عنوان یک تکیه گاهی که مظلومیت خود را در آن طرح کنند و توقع احقاق حق خود را دارند باید حق آنها احقاق شود اگر مشکلات مردم در قوه قضائیه حل شود و پرونده های آنها چندین سال طول نکشد میزان اعتماد مردم به خود را جلب می کند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس به بخشی دیگر از اعتمادسازی مردم نسبت به قوه قضاییه اشاره و تاکید کرد: برگزاری دادگاه های علنی و غیرعلنی ضابطه قانونی دارد و در این رابطه تشخیص قوه قضائیه اعمال خواهد شد؛ اینکه ما بگوییم هر دادگاهی به صورت علنی برگزار شود قطعا درست نیست و به مصلحت هم نخواهد بود بالاخره یکسری مسائلی در دادگاه ها مطرح می شود که باید محفوظ بماند چرا که آبروی مردم در میان است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: اما کسانی که به بیت المال و به حقوق نظام و انقلاب چه در بعد سیاسی و فرهنگی خیانت می کنند؛ طبیعی است که باید دادگاه های این افراد به صورت علنی برگزار و محاکمه شوند و این مسئله اعتماد مردم را نسبت به قوه قضائیه بیشتر می کند./

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برچسب‌ها