مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: ۱۰۲ دستگاه ماشین آلات جمع آوری آبهای سطحی در شهر مشهد مستقر شده است.

۱۰۲ دستگاه ماشین آلات جمع آوری آبهای سطحی در مشهد مستقر شد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا صحراگرد افزود: اداره کل هواشناسی خراسان رضوی برای مناطق غربی مشهد ۳۰ میلیمتر بارندگی طی ۲۴ ساعت آینده پیش بینی کرده است لذا تمهیدات لازم برای جلوگیری از آب افتادگی و سیلابی شدن کانالها و مسیلها فراهم شده است.

وی اظهار داشت: در این راستا علاوه بر استقرار ماشین آلات جمع آوری آبهای سطحی، پمپ های خودمکش نیز در تقاطع های غیرهمسطح و محل های مستعد آبگرفتگی نظیر خیابان نجف، میدان امام علی (ع)، میدان آزادی، میدان نمایشگاه، میدان امام حسین (ع)، منطقه الهیه، رسالت و شهرک مهرگان مشهد آماده فعالیت هستند.

وی گفت: همچنین کانالها و مسیلهای مسدود شده در پی بارندگی های اخیر نظیر کال زرکش نیز بازگشایی شده و تمام کانالها و مسیلها بازرسی شده است.

صحراگرد با بیان اینکه در محدوده کشف رود نیز مشکل خاصی وجود ندارد، افزود: حدود سه هزار کیسه شن برای استفاده در مسیرهایی که احتمال ورود آب در آنها وجود دارد، آماده شده است.

وی از شهروندان خواست نسبت به هشدارهای شهرداری و سازمانهای مختلف هنگام بارندگی توجه داشته باشند و از تردد و عکس گرفتن در محدوده کانالهای آب و رودخانه ها هنگام بارندگی پرهیز کنند.

وی اظهار داشت: همچنین با توجه به اینکه کانالها و مسیل های آب در سطح شهر ظرفیت مشخصی دارند و هنگام بارش های رگباری ممکن است آب در این کانالها جمع شود، شهروندان صبر و شکیبایی خود را افزایش دهند، این آب در مسیر خود تخلیه خواهد شد و نگرانی خاصی وجود ندارد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: تمام نیروهای خدمات شهری شهرداری و نیروهای مناطق مختلف شهر در حالت آماده باش هستند و می کوشیم کوچکترین مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی امروز با صدور اطلاعیه ای نسبت به احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیلها در این استان بر اثر بارشهای رگباری هشدار داد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها