سرپرست فرمانداری شهرستان مشهد گفت: همه دستگاه های بحران مدار شهرستان مشهد در حالت آماده باش هستند.

زیرساختهای لازم در برخی مناطق مشهد برای مقابله با سیلاب وجود ندارد

حیدر خوش نیت در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در شهرستان مقدس مشهد حدود ۱۶۰نقطه در معرض خطر ابگرفتگی هستند که دستگاه ها و تجهیزات مختلف در نزدیکترین محل به انها قرار داده شده اند تا به محض هرگونه اتفاق غیر منتظره به سرعت نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنند.

وی ادامه داد: اما برخی از مسائل گاهی اوقات باعث می شود آبگرفتگی هایی صورت بگیرد، مثلا در آبگرفتگی دیشب پل فجر  اب از دریچه های فاضلاب بالا امده بود و برای مدتی آبگرفتگی را ایجاد کرد که به سرعت با دستگاه ها ، آب ها به کانال های مجاور هدایت شد.

خوش نیت با بیان اینکه از طرفی هواشناسی بیشترین میزان بارندگی را در روز شنبه در منطقه غرب شهر مشهد اعلام کرده بود اما برعکس بیشترین بارندگی در منطقه شرق رخ داد، تصریح کرد: در برخی مناطق شهر علی رغم اینکه زیرساخت های لازم فراهم نیست اما دستگاه های بحران مدار اقدامات پیشگیری لازم را در این مناطق انجام داده اند و در شورای هماهنگی بحران شهرستان مشهد به بخشداران توصیه اکید شد که از کال زرکش و کشف رود بازدید کنند و با همکاری آب منطقه ای پاکسازی و لایروبی های لازم را انجام دهند.

سرپرست فرمانداری شهرستان مشهد افزود: همه دستگاه های بحران مدار شهرستان مشهد در حالت آماده باش هستند و به دهیاران روستاهای حاشیه شهر مشهد از جمله جاده کلات و بلوار فردوسی اعلام شده است که در حالت آماده باش باشند و در صورت هرگونه پیش بینی خطر سیلاب به صورت فوری روستا ها را تخلیه و در مدارس و مساجدی که از قبل پیش بینی شده است اسکان دهند.

خوش نیت ادامه داد: از طرفی برخی مسائل نظیر ساخت سکونت گاه های غیر رسمی در مناطقی همچون شهرک شهید رجائی  ، باغ ویلاها و باغچه های غیر مجاز و همچنین پل های غیر قانونی در حاشیه شهر مشهد  باعث شده است که در تشدید خطر سیلاب کمک کنند که به دستگاه های مختلف توصیه شده است که به سرعت این موارد را بررسی و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: بارندگی و سیلاب ها از ابتدای سال تاکنون درشهرستان مشهد در  حوزه آبفار روستائی ۸۵۱میلیون تومان ، برق یک میلیارد و ۱۶۰میلیون تومان و راهداری ۹۵۵میلیون تومان خسارت وارد کرده است و در حوزه جهادکشاورزی و مسکن در مرحله بررسی می باشد .   

برچسب‌ها